مدیرعامل آب و فاضلاب استان یزد:

پشه و بوی بد تا زمان عدم استفاده از پساب فاضلاب یزد ادامه دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: تا زمانی که پساب تصفیه خانه فاضلاب یزد مورد استفاده قرار نگیرد و آب از حالت رکود خارج نشود، مشکل پشه و بوی نامطبوع وجود خواهد داشت.

به گزارش یزدی نیوزعلی اسلامی  در نشست بررسی رفع معضل پشه و تصفیه خانه فاضلاب که در شورای اسلامی شهر شاهدیه برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه معضل پشه و رها شدن پساب فاضلاب و عدم استفاده از آن مصیبتی است که مردم را دچار کرده و در مناطق شهر شاهدیه و زارچ نارضایتی‌هایی به ویژه در فصل بهار و تابستان ایجاد می‌کند.

 
علی اسلامی افزود: من و همه همکارانم از اینکه مردم شاهدیه ناراضی هستند، ناراحتیم و همه اقداماتی که برای کاهش مشکلات آنها لازم بوده انجام داده و خواهیم داد اما تا زمانی که این آب به مصرف نرسد و در بیابان رها شود، پتانسیل وجود پشه وجود خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: متأسفانه در کشور و در شهر ما نمی‌توانند تصمیم‌های خوب و شایسته بگیرند و ۲۰ سال است که از تصفیه فاضلاب در یزد از ۲۰ لیتر شروع شده و به ۲۸۰ لیتر رسیده اما با این هزینه زیادی که می‌شود، فاضلاب تصفیه شده رها و سپس تبخیر می‌شود ضمن اینکه نه تنها مشکلی از مردم حل نکرده بلکه برای آنها مشکلاتی نیز ایجاد کرده است.
 
اسلامی خاطرنشان کرد: در همان اوایل احداث تصفیه خانه فاضلاب، شرکت‌های سرب و روی مهدی آباد و مؤسسه کوثر تخصیص همه پساب را گرفته‌اند ولی معلوم نیست چه زمانی قرار است از آن استفاده کنند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد بیان کرد: در حال حاضر ما فقط اقدامات پیشگیرانه داریم و تا این آب مصرف نشود یا انتقال نیابد، این مشکل وجود خواهد داشت.
 
وی عنوان کرد: ما سمپاشی می‌کنیم ولی حجم آب زیاد است و کاملاً مؤثر نیست تا زمانی که این تالاب محدود نشود و این آب منتقل نشود، این مشکل کم و بیش وجود خواهد داشت و می‌طلبد مسئولان فکری برای استفاده از این پساب بیندیشند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..