استاندار یزد تاکید کرد:

ضرورت ایجاد گفتمان عمومی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد

استاندار یزد با تاکید بر ضرورت ایجاد گفتمان عمومی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: چشم‌انداز تبدیل شدن یزد به شهر نوآور دست یافتنی است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی  در شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با ابراز خرسندی از اینکه بحث‌های مربوط به حوزه ارتباطات، فناوری اطلاعات و نوآوری در قالب‌های مختلفی در استان در حال طرح است، اظهار داشت: ضرورت دارد گفتمان عمومی در این حوزه ایجاد شود و توجه بخش دولتی، دستگاه‌های مختلف، نهادهای عمومی، بخش خصوصی، صاحبان سرمایه، واحدهای اقتصادی و اصناف به این مهم سوق داده شوند؛ در غیر این صورت با موانع و محدودیت‌هایی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات روبرو خواهیم بود.

 
وی با اشاره به اینکه مهمترین ظرفیت، سرمایه و مزیت استان یزد منابع انسانی است، ادامه داد: این ظرفیت باید در خدمت ارتباطات، فناوری و نوآوری قرار گیرد، خوشبختانه در حال حاضر برنامه‌های خوبی در حوزه فناوری و نوآوری در استان در حال پیگیری است و در آینده پارک اقتصاد دیجیتال و کارخانه نوآوری در استان ایجاد می‌شود.
 
طالبی همچنین به پیگیری‌های جدی ملی، عدم موازی کاری در حوزه فناوری و نوآوری و جذب منابع استانی در این رابطه تاکید کرد و افزود: چشم انداز تبدیل شدن یزد به شهر نوآور دست یافتنی است و باید برنامه جامعی برای تحقق این مهم تدوین و ارائه شود.
 
استاندار یزد خاطرنشان کرد: برنامه تبدیل شدن یزد به شهر نوآور باید در قالب یک برنامه الزام‌آور به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان برسد، وظایف و مسئولیت دستگاه‌ها در این رابطه تعریف شود و یک الزام قانونی برای دستگاه‌ها به منظور تحقق این برنامه و چشم انداز یزد، شهر نوآور به وجود آید.
 
 در این نشست برنامه‌های شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اعلام و بر برگزاری منظم جلسات این شورا به صورت ماهانه تاکید شد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..