رئیس مرکز درمان ناباروری استان یزد:

تربیت پزشکان حاذق درمان ناباروری به عنوان یک اولویت دنبال می شود

رئیس مرکز درمان ناباروری استان یزد گفت: تربیت پزشکان حاذق در درمان ناباروری به عنوان یک اولویت اصلی در مرکز درمان ناباروری استان و پژوهشکده علوم تولیدمثل دنبال می شود.

به گزارش یزدی نیوزپروفسور عباس افلاطونیان  در مراسم افتتاحیه هشتمین کنگره بین المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل و سومین کنگره بین المللی ژنتیک که در سالن دکتر جوادی بیمارستان شهید صدوقی یزد در حال برگزاری است، اظهار داشت: یزد قطب درمان ناباروری در کشور است و نخستین فرزند حاصل از لقاح خارج رحمی در مرکز درمانی و تحقیقاتی ناباروری یزد به دنیا آمده است.

 
وی با بیان اینکه این مرکز اکنون به پژوهشکده علوم تولید مثل تبدیل شده است، افزود: سه مرکز درمانی نیز منشعب از این پژوهشکده فعالیت خود را در زمینه درمان ناباروری و انجام پژوهش‌های لازم در این زمینه آغاز کرده‌اند.
 
رئیس مرکز تحقیقاتی، درمانی و آموزشی ناباروری یزد با اشاره به برنامه‌های آموزشی که در این راستا در استان یزد برگزار شد، عنوان کرد: برنامه‌های آموزشی ابتدا دوره‌های کوتاه مدتی بود که بدون حمایت وزارت بهداشت اجرا می‌شد اما پس از مدتی دوره‌های مدون آغاز شد و یزد نخستین استان برگزار کننده دوره‌های آموزشی در زمینه طب تولیدمثل بود.
 
افلاطونیان خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های مدون با عنوان پی اچ دی و فلوشیپ نیز از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار پژوهشکده تولید مثل یزد است.
 
وی با اشاره به اقدامات آموزشی انجام شده در این مرکز یادآور شد: تهیه و انتشار مجله تخصصی نیز در همین راستا انجام شده و هدف ما تأمین نیازهای جامعه هدف دانشجویی است و این مهم به عنوان یک اولویت اصلی دنبال می‌شود و امیدواریم بتوانیم شاهد پرورش پزشکانی متبحر و کاردان در این زمینه باشیم.
 
 هشتمین کنگره بین‌المللی و جشنواره دانشجویی طب تولیدمثل و سومین کنگره علمی ژنتیک تولیدمثل عصر امروز در بیمارستان شهید صدوقی یزد آغاز شده و علاوه بر مهمانان داخلی از سراسر کشور، ۱۲ نفر از پزشکان و چهره‌های شاخص طب تولیدمثل جهان از ۹ کشور در این کنگره حضور دارند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..