۲۲ پایگاه آتش‌نشانی جشن نیمه شعبان یزد را پوشش می‌دهند

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد، با بیان این که جشن های شعبانیه مستعد بروز خطرات بیشتری هستند، گفت: 22 پایگاه آتش نشانی جشن های نیمه شعبان را پوشش می‌دهند.

به گزارش یزدی نیوز«سیدعباس ‌میرشمسی» ، با بیان این که هر ساله در آستانه نیمه شعبان شاهد برپایی جشن ها و مراسمات مذهبی در سطح شهر هستیم، اظهار کرد: این مراسمات مستعد بروز حوادث بیشتری هستند.

 
وی با اشاره به ضرورت رعایت نکات ایمنی در هنگام برگزاری این جشن‌ها، افزود: بسیاری از جشن‌های شعبانیه در یزد و دیگر نقاط به صورت محله‌ای برگزار می‌شود، بنابراین احتمال بروز خطراتی از جمله آتش سوزی و برق گرفتگی بیشتر است.
 
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد، گفت: این سازمان در راستای کاهش خطرات و حفظ سلامتی مردم اقدامات مختلفی از جمله چاپ بورشور انجام داده است.
 
وی در ادامه با بیان این‌که بیشتر حوادث در سال‌های گذشته مربوط به نصب بنر و ریسه‌های چراغانی در نزدیکی تاسیسات برق بوده است، تصریح کرد: افراد بویژه برگزار کنندگان این جشن توجه داشته باشند که هنگام نصب سازه‌های فلزی فاصله آن را با تاسیسات برق حفظ کنند.
 
میرشمسی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در این شب تعدادی از خودروهای امدادرسان آتش نشانی در نقاط مختلف سطح شهر یزد به ویژه مناطق پرتردد و شلوغ که بیشترین تعداد مردم حضور دارند، مسقر خواهند شد.
 
وی تعداد ایستگاه های ثابت یزد را ۱۱ ایستگاه عنوان کرد و افزود: همچنین در هر ایستگاه یک خوردی آتش نشانی بیرون قرار دادیم که به طور کلی ۲۲ ایستگاه در حالت آماده باش برای ارایه خدمت هستند.
 
این مسیول در پایان با بیان این‌  که سازمان آتش‌نشانی ضامن ایمنی شهر است، تأکید کرد: مشارکت مردم در بحث ایمنی بسیار حائز اهمیت است.
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..