«انتظار» یعنی مدیریت درست دشواری‌ها

یک مبلغ و کارشناس دینی در حوزه علمیه یزد با بیان این که انتظار یعنی مدیریت درست دشواری‌ها، اظهار کرد: مومنان و متدینان با تحقق و اجرایی کردن حکومت اسلامی به اسلام عینیت اجتماعی می‌دهند.

به گزارش یزدی نیوز«راضیه شایان» ، با بیان این که انتظار از نظر لغوی به معنای چشم داشت به حقیقت است، اظهار کرد: در شرع مقدس مسئله انتظار به معنای منتظر شدن برای وضعیت بهتر مورد تاکید قرار گرفته است.

 
وی با بیان این که در فرهنگ قرآنی انتظار به معنای مدیریت درست دشواری‌هاست، افزود: بنابراین اگر دشواری‌ها درست مدیریت شوند، از درون همان سختی‌ها، آسانی بوجود می‌آید که این به معنای فرج است.
 
این مبلغ و کارشناس دینی حوزه علمیه یزد در ادامه با اشاره به این که منتظران واقعی می‌توانند به وظایف مربوط به انتظار لباس عمل بپوشانند، گفت: این منتظران باید به سه وظیفه اصلی خود یعنی دین‌دانی، دین‌داری و دین بانی، متناسب با جامعه خود عمل کنند.
 
وی به تشریح هر یک از این وظایف پرداخت و بیان کرد: بسیاری از افراد به دلیل عدم برخورداری از دانش لازم، مرتکب خطاها و اشتباهاتی می‌شوند که عدم عمل به اولین وظیفه منتظر واقعی را دچار مشکل می‌کند.
 
شایان در ادامه مطالعه را راهکار پرهیز از این گونه خطاها دانست و خاطرنشان کرد: انسان دین دار در عصر غیبت که دسترسی به امام زمان(عج) وجود ندارد را براساس درک عقلی و اندیشه به یقین بالایی دست می‌یابد و برای خود سازی و تهذیب نفس خود تلاش می کند.
 
وی توجه به سومین وظیفه منتظران واقعی را بسیار حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: دشمنان اسلام به دنبال تسلط فرهنگی بر شیعیان هستند به گونه‌ای که با فرستادن هزاران شبکه ماهواره‌ای که مقدمه تسلط همه جانبه بر یک کشور است، دست از تلاش خود برنمی‌دارند بنابراین در چنین شرایطی افراد با دین‌بانی یعنی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، خود و اطرافیانی را که مورد تیر و ترکش این حملات قرار گرفته اند را نجات می‌دهد.
 
این کارشناس دینی در بخش دیگری از سخنان خود به انتظار سازنده و مخرب اشاره کرد و گفت: انتظار سازنده، انتظاری است که با رشد، بالندگی و توسعه همراه است و در یک جامعه اسلامی که به جامعه منتظر تعبیر می‌شود، تحقق می یابد.
 
وی افزود: فلسفه انتظار به این معناست که مومنان و متدینان با تحقق و اجرایی کردن حکومت اسلامی به اسلام عینیت اجتماعی می دهند.
 
شایان در پایان با بیان این که بعضی از افراد انتظار را به معنای صبر کردن تا پرشدن جهان از ظلم می دانند و می گوینده هرچه ظالم بیشتر باشد زمینه ظهور زودتر فراهم می شود، خاطرنشان کرد: چنین انتظاری انتظار مخرب است و جامعه را به تباهی می کشاند.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..