رئیس جدید تعاون روستایی استان یزد معرفی شد

در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان سازمان تعاون روستایی و جهاد کشاورزی، یدالله جوادپور به عنوان رئیس جدید تعاون روستایی استان یزد معرفی شد.

به گزارش یزدی نیوزرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان تعاون روستایی استان یزد با اشاره به اهمیت نقش تعاونی‌های روستایی اظهار داشت: تعاونی‌ها می‌توانند با حذف دلالان از چرخه توزیع، هم به نفع تولیدکنندگان و هم به نفع مصرف‌کنندگان اقدام کنند.

 
سیدجمال سجادی‌پور، بر ضرورت تقویت تشکل‌های روستایی به ویژه تعاونی‌های روستایی تاکید کرد و افزود: این تشکل‌ها می‌توانند علاوه بر اینکه سود بیشتری به تولیدکننده می‌رسانند، اقلام را به قیمت مناسب‌تری به مصرف‌کنندگان برسانند.
 
رئیس جهاد کشاورزی استان یزد عنوان کرد: هماهنگی و هم‌نوایی در بخشی از تشکل‌ها ضعیف است که باید تقویت شود و از سوی دیگر ایجاد مراکز عرضه مستقیم توسط تشکل‌ها ضروری است.
 
سجادی‌پور با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان بیان کرد: با وجود کم آبی و بی‌آبی در یزد، جایگاه بخش کشاورزی یزد مطلوب است به گونه‌ای که در تولید محصولات باغی در میان ۳۱ استان در جایگاه سیزدهم قرار داریم.
 
وی اضافه کرد: یزد از لحاظ سرانه تولید نیز در برخی محصولات همچون شیر، مرغ و تخم‌مرغ دو برابر جمعیت استان تولید دارد و با مازاد تولید مواجه است که در چنین شرایطی باز هم نقش تعاونی‌ها و تشکل‌های روستایی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.
 
در حال حاضر ۱۲۴ اتحادیه و نظام صنفی تعاون روستایی در استان یزد فعالیت می‌کنند که اتحادیه‌ها بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار داده‌اند.
 
در این مراسم از تلاش‌های علی جهازی تجلیل و یدالله جوادپور به عنوان رئیس تعاون روستایی استان یزد معرفی شد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..