با محوریت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد؛

اجرای طرح «آموزش برندسازی و بازارشناسی در حوزه صنایع دستی» آغاز شد

اجرای طرح «آموزش برندسازی و بازارشناسی در حوزه صنایع دستی» با محوریت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، در راستای تقویت ایفای نقش اقتصادی بانوان و رونق تولید در استان آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوز اجرای طرح «آموزش برندسازی و بازارشناسی در حوزه صنایع دستی» با محوریت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد و همکاری کانون کارآفرینی استان و  اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی یزد در سالن کنفراس اتاق بازرگانی آغاز شد.

در این دوره آموزشی که با حضور « سیدمسعود عظیمی»  سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد،« محمدرضا قمی» رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی و «فاطمه دانش یزدی» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد آغاز به کار کرد،بانوان علاقه مند و فعال در حوزه صنایع دستی به بیان تجربه،دغدغه ها و مشکلات پیش روی این صنعت پرداختند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در این دوره آموزشی بیان کرد:با توجه به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری بر رونق تولید در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی؛ بسترسازی برای تولید،بازارشناسی و بازاریابی صنایع دستی به عنوان یکی از شاخص های مهم استان یزد و کشور می تواند جریان سازی موثری به همراه داشته باشد.
« فاطمه دانش یزدی» با اشاره به ضرورت اثرگذاری اقتصادی در بخش های مختلف افزود: زمینه سازی برای معرفی موثر و فراگیر با گستره ملی و بین المللی برای صنایع دستی مختلف استان ثروت آفرینی و ارزش افزوده چشم گیری به همراه دارد.
دانش یزدی اظهار داشت:از این رو حمایت از صنایع دستی به ویژه برای بانوان فعال در این عرصه به عنوان پیشگامان کسب و کارهای نو و خدماتی می تواند اثرات شگرفی به همراه داشته باشد که این اصل مهم از سیاست های دولت تدبیر و امید به ویژه برای شهر جهانی یزد است.
وی خاطرنشان کرد:امروز تولیدات متنوعی از سوی بانوان در رشته صنایع دستی صورت می گیرد اما در حوزه فروش و صادرات با مشکل روبه رو هستیم زیرا مخاطب شناسی،نیازسنجی،بسته بندی و ارائه محصول به خوبی صورت نمی گیرد. 
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد برندسازی و عرضه مناسب محصول را یکی از اصول مهم برای رسیدن استان به جایگاه واقعی در حوزه صنایع دستی دانست و گفت:بانوان فعال در این عرصه که هدف طرح آموزشی پیش رو هستند،رویکرد چند بعدی بودن محصول ،کیفیت،معرفی و بازاریابی مناسب را در کنار یکدیگر مورد توجه قرار دهند.
گفتنی است این طرح آموزشی در ۴ فاز جداگانه و ۱۰ مرحله با رویکرد آموزش های علمی،کارگاه های مشارکتی،حضور در محیط کسب وکار،آشنایی با تجربه های موفق و مشاوره های تخصصی با برنامه ریزی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد؛ بانوان علاقه مند و فعال در حوزه صنایع دستی  را هدف قرار داده است.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..