استاندار یزد:

مدیر بیگانه با مفاهیم روز اجتماعی نمی‌خواهم/ تصویب سند آمایش یزد

استاندار یزد با تاکید بر اینکه مدیرانی که با سمن‌ها همکاری نمی‌کنند، معرفی شوند، گفت: مدیر بیگانه با مفاهیم روز اجتماعی و مشارکت نمی‌خواهیم.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در جلسه گفتگوی جوانان و دولت به مناسبت روز جوان با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان تشکل‌های جوانان استان یزد اظهار داشت: مطالبات سیاسی مطرح شده بسیار ارزشمند است اما اگر بخواهیم اولویت بندی کنیم باید بخشی از این مطالبات را از اولویت اصلی خود خارج کرده و به مسائل مهمتر و اساسی‌تر که امروز منافع مردم را تحت تأثیر خود قرار داده، بپردازیم.

 
مسئولان دانشگاه‌ها اجازه دخالت به هیچ فردی از خارج دانشگاه در زمینه امور سیاسی را ندهند
 
وی بیان کرد: دانشگاه را محل تضارب آرا می‌دانیم و بارها در جلسات کمیسیون دانشجویی به مسئولان دانشگاه تاکید داشته‌ایم که زمینه را برای فعالیت دانشجویان از همه گرایش‌های فکری فراهم کنند و اجازه ندهند هیچکس از خارج از دانشگاه در این زمینه دخالتی داشته باشد.
 
طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکردهای مدیریت در استان یزد عنوان کرد: برخی اولویت‌ها را ابتدای فعالیت خود به عنوان استاندار اعلام کردم که مهم‌ترین آنها توسعه متوازن استان، انتقال آب، توجه به اقتصاد دانش بنیان و … بوده است.
 
سند آمایش به زودی در یزد تصویب می‌شود
 
استاندار یزد افزود: سند آمایش استان یزد هم در اولویت است اما فرآیند تصویب این سند زمان‌بر است اما تصمیم گرفتیم این سند را تا آخر خرداد در استان نهایی کرده و سپس به تهران ارسال کنیم و تا زمانی که در تهران تصویب می‌شود، اجازه ندهیم هیچ دستگاهی خلاف این سند کاری انجام دهد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به انتقاد برخی جوانان در مورد بی‌توجهی مدیران به سمن‌ها تاکید کرد: اینکه برخی مدیران اعتقادی به سمن‌ها ندارند، از سوی مدیران قابل توجیه نیست و نمایندگان سمن‌ها می‌خواهیم اسامی آنها را به ما اعلام کنند تا در صورت نیاز، مفاهیمی که لازم است را به آنها ارائه دهیم زیرا ما مدیرانی می‌خواهیم که با مفاهیم روز اجتماعی و مشارکت اجتماعی آشنایی داشته باشد.
 
مدیرانی که با سمن‌ها همکاری نمی‌کنند مصداقی معرفی شوند
 
طالبی خاطرنشان کرد: بحث مشارکت به عنوان یکی از شاخص‌های حکمرانی خوب مدنظر ماست و در همه جلسات بر میدان دادن به تشکل‌ها تاکید کرده‌ایم بنابراین ضروری است مدیرانی که مشکل ایجاد می‌کنند به صورت مصداقی معرفی شوند.
 
وی تصریح کرد: مانند گذشته تاکید جدی به مدیران در حوزه تشکل‌های مردم‌نهاد دارم ضمن اینکه در سال ۹۸ باید عملکرد آنها باید در این زمینه کاملاً شفاف و هیچ حرف و حدیثی در این زمینه وجود نداشته باشد.
 
طالبی در مورد مطالبه جوانان استان یزد در زمینه راه‌اندازی خانه جوان عنوان کرد: خانه جوان در حال راه اندازی است و پیگیری‌هایی نیز در این زمینه در حال انجام است که امیدواریم به زودی اجرایی شود.
 
از هیچ خبرنگار و کانال خاصی حمایت ویژه نمی‌کنم
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هیچ کانال خاص و هیچ خبرنگار خاصی مورد حمایت ویژه من نیست و برخی این موارد را مغرضانه مطرح می‌کنند این در حالی است که خودم به این شیوه کار برخی مدیران که از گذشته این اقدام را انجام داده‌اند، نقد دارم و اگر مستندات ارائه شود، برخورد خواهم کرد.
 
وی در مورد انتخاب نخبگان برای پست‌های مدیریتی استان بیان کرد: اعتقاد دارم برای هر مسئولیتی باید بهترین‌ها را انتخاب کنم و با مشورت دست به انتخاب بزنم و اگر این انتصابات در برخی بخش‌ها مورد تحسین قرار می‌گیرد، به خاطر این است که سراغ افرادی رفته‌ایم که کمتر انتقادی نسبت به آنها صورت گرفته است.
 
افرادی که در مورد دولت موضع‌گیری دارند در دایره انتخابم برای مدیریت نیستند
 
طالبی در مورد مباحث مطرح شده در مورد اصلاح طلبی و اصولگرایی عنوان کرد: مصادیق و تعاریف در مورد گروه‌های سیاسی و افراد را باید مورد تجدیدنظر قرار دهیم.
 
وی ادامه داد: تغییراتی که در آینده خواهیم داشت، استفاده حداکثری از افراد توانمند استان است و طبیعی است کسی که نسبت به دولت موضع گیری دارد و نمی‌تواند در مسیر سیاست‌های دولت فعالیت کند، در دایره انتخاب ما نخواهند بود حال به هر یک از جناح‌ها که می‌خواهند منتصب باشند.
 
طالبی در مورد بیانیه رهبری موسوم به گام دوم نیز عنوان کرد: بیانیه رهبری را ظرفیت مناسبی می دانم که به عنوان یک سند بالادستی در اختیار ما قرار گرفته قرار و باید روی آن به شکل ویژه کار شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..