استاندار یزد:

برنامه های جامعه محور و فعالیت‌ سازمان‌های مردم نهاد در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تقویت شود‌

استاندار یزد بر ضرورت تقویت کمیته های زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، برنامه های جامعه محور و فعالیت سازمان های مردم نهاد در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزنشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و با حضور "احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.

استاندار ‌یزد در این نشست با بیان اینکه لازم است کمیته های زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فعال تر از گذشته شود، گفت: شورای همانگی باید ترسیم کننده نقشه راه و تسهیل کننده روندها باشد و طرح ها و برنامه های فرعی باید در کمیته ها‌ی شورا تصمیم گیری شده و نتایج آن برای تصویب نهایی به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارائه گرد‌د.
"‌محمدعلی طالبی" ادامه داد: در این صورت می‌توانیم بر موضوعات اصلی و اساسی با اولویت پیشگیری و درمان تمرکز نماییم و با فاصله گرفتن از یکسری فعالیت های نمایشی، در راستای تدوین برنامه‌های جامعه محور و تقویت فعالیت های سازمان های مردم نهاد در این حوزه گام بر داریم.
وی افزود: همچنین شایسته است در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، فرصتی برای ارائه نقطه نظرات علمی فعالان در این حوزه و طرح های دانشگاهی ‌در رابطه با کاهش تقاضا و کنترل مواد مخدر درنظر گرفته شود.
طالبی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در برخی از محلات استان اقدامات خوبی با مشارکت مردم در امر مبارزه با توزیع و تقاضای مواد مخدر و حوزه درمان اعتیاد انجام شده است، بر الگو قرار دادن این فعالیت ها برای سایر محلات تأکید کرد.
گفتنی است در این نشست نتایج اقدامات انجام شده در رابطه با مصوبات جلسات قبلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اعلام شد و دستگاه های عضو شورا فعالیت های خود درخصوص درمان، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در استان را گزارش دادند.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..