استاندار یزد :

فرایند مسئولیت پذیری اجتماعی در بدنه بانکهای استان تقویت شود

استاندار یزد با تاکید بر لزوم تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی بانکها،توجه به راهبردها و اولویت اقتصادی استان را از سوی این نهاد خواستار شد.

به گزارش یزدی نیوزاولین جلسه شورای هماهنگی بانک های استان در سال جدید  به ریاست «محمدعلی طالبی» و با حضور «سید مسعود عظیمی» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری  و  مدیران شبکه بانکی استان در سالن زنده یاد حمیدیا تشکیل شد.

استاندار یزد در این نشست پس از استماع گزارش رییس شورای هماهنگی بانکهای استان و استماع نقطه نظرات مدیران شعب گفت:لازم است همه ما درک مشترکی از شرایط امروز کشور و استان داشته باشیم و دقیقا بدانیم نیازها، الزامات و ضرورت های ما برای سال جدید چیست تابتوانیم مدیریت موثری را بر مناسبات اقتصادی استان حاکم کنیم.
«محمدعلی طالبی» افزود:نام گذاری سال جدید به عنوان سال رونق تولید یعنی رسالت همه ما در راهی که بتوانیم در آن با تلاش و کوشش مضاعف بر مشکلات پیش رو غلبه کرده و در مسیر رونق تولید و اشتغال قدم برداریم.
"طالبی" یادآور شد: در سال جدید مشکلاتی در حوزه اقتصادی برای استان و کشور وجود دارد که ضروریست دست در دست هم داده و بتوانیم حمایت اثرگذاری را از واحدهای صنعتی و تولیدی برای پایداری فعالیت ها و حل دغدغه های اساسیشان امکان پذیر سازیم.
وی بیان کرد: بانکها باید در کنار مسئولیت پذیری کاری، مسئولیت پذیری اجتماعی نیز داشته باشند و با درک درست و دقیق  مشکلات مردم و تمرکز بر موضوعاتی که گره گشایی و رفع کاستی ها را به همراه دارد در مسیر توسعه استان گام بردارند.
"طالبی" افزود: مدیران بانک ها نیز با جدیت تلاش کنند تا فرایند مسوولیت پذیری اجتماعی را به بدنه کارمندی و صف اول ارتباط بانکها با مردم منتقل کنند.
عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد:امروز در استان به شبکه بانکی نیازمندیم که برنامه محور،صاحب ایده و زمینه ساز برای جذب سرمایه باشد و نسبت به بحث توسعه استان احساس مسئولیت نماید تا با راهبردهای موثر بتواند نقش موثری در پیشبرد و توسعه اقتصادی استان عهده دار شود.
"طالبی" افزود:لازم است تا در این مسیر از سوی بانکها،سیاست های اصلی استان به ویژه در زمینه اشتغال،سرمایه گذاری و حمایت از واحدهای تولیدی مورد توجه قرار گیرد و اولویت هایی از جمله حمایت از اقتصاد دانش بنیان،فناوری های نو ، اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان بومی و کسب و کارهای نوپا و اینترنتی پشتیبانی شود.
استاندار یزد تاکید کرد: بانکها باید از نگاه سنتی به فعالیتهای اقتصادی فاصله بگیرند و با ریسک پذیری، زمینه همکاریهای نوین در عرصه تولید و اقتصاد استان را فراهم آورند چرا که شرایط استان به گونه ایست که این امر باید به عنوان یک رویکرد جدی از سوی بانکها مورد توجه قرار گیرد.
 
 
*منابع بانکی استان باید صرف ایجاد اشتعال برای جوانان بومی استان شود
 
 
طالبی آنگاه با اشاره به لزوم اهتمام همه بخشها جهت ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بومی خاطر نشان نمود: لازم است تا یکی از اصلی ترین ملاکها جهت پذیرش طرح های توجیهی متقاضیان اخذ تسهیلات برای راه اندازی واحدهای تولیدی از سوی بانکها، وجود نیروی کار مورد نیاز آن واحدها در استان باشد و در این راستا بانکهای استان باید از ایجاد کسب و کارها و مراکز اقتصادی و تولیدی حمایت کنند که اولویت آنها ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ اتحصیل بومی استان است و شایسته است در این خصوص اهتمام لازم صورت گیرد تا منابع استان در مسیر ایجاد شغل برای اتباع و مهاجرین غیربومی هزینه نشود.
وی با اشاره به لزوم بهره مندی از  نظام ارزیابی فعالیت بانکهای استان گفت:ضروریست فعالیت بانک ها در استان در طول سال، ارزیابی،کارشناسی و تحلیل شود  تا به مرور علاوه بر تقویت فعالیت بانک ها،اولویت بندی موضوعات مهم استان نیز امکان پذیر شود.
استاندار یزد خاطرنشان کرد:بنای ما کمترین دخالت در فعالیت بانک هاست و اگر جایی ورود پیدا می کنیم بر اساس ضرورت و الزامات موجود است  و تلاش می شود با تقویت تعاملات و برگزاری نشست های هدفمند و در مسیر فرایندگفت و گویی چندجانبه نسبت به  مسائل نظارتی و مطالبات بانک ها نیز تصمیم گیری شود.
"طالبی" در پایان از برنامه ریزی برای سفر وزیر اقتصاد در آینده نزدیک به استان خبر داد و خواستار ارائه مسائل و ضرورت های سیستم بانکی و اقتصادی استان به ویژه در حوزه تفویض اختیار و اختصاص منابع، جهت ارائه در برنامه های این سفر شد.
 
 
*تقویت نگاه کارشناسی و تحلیلی در سیستم بانکی استان یزد با رویکرد بهبود اقتصادی
 
 
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد نیز در این جلسه بیان کرد: اگر در سیستم  بانکی به صورت محافظه کارانه عمل کنیم نمی توان در شاخص های اقتصادی انتظار پیشرفت داشت و باید بانک های تخصصی با شجاعت بیشتری در حوزه های مختلف قدم بردارند.
«سیدمسعود عظیمی» افزود: برگزاری جلسات کارشناسی و تحلیلی با محوریت بانک ها،بنیه و اثرگذاری سیستم بانکی استان را تقویت می کند و این موضوع با رویکرد حل مسئله،بهبود فضای کسب و کار و شفاف سازی فعالیت ها در دستور کار قرار می گیرد.
عظیمی گفت:تلاش ما بر این است که به سمت و سویی حرکت کنیم تا با وجود همه مشکلات بتوانیم در فضای صمیمی و با جدیت جریان تولید استان را مورد حمایت قرار داده و نسبت به جذب منابع و سرمایه گذاری ها اقدام کنیم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..