۷۰ روستای هویزه با ساخت چهار کیلومتر خاکریز در برابر سیل ایمن شدند

معاون مهندسی سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه انتقال احشام مردم در منطقه هویزه به سختی صورت می‌گیرد گفت: ۷۰ روستای هویزه با ساخت چهار کیلومتر خاکریز در برابر سیل ایمن شدند.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ محمود صادقیان با اشاره به اقدامات مهندسی سپاه الغدیر استان یزد در منطقه هویزه برای مهار سیل اظهار داشت: پس از اینکه از سوی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد برای حضور در شهرستان هویزه به معاونت مهندسی سپاه یزد ماموریت داده شد، به همراه جانشین فرماندهی، معاون عملیات و مسئول بسیج سازندگی به استان خوزستان اعزام و اقدامات لازم برای بررسی دقیق شرایط سیل انجام شده است.

 
معاون مهندسی سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه در ابتدای حضور در منطقه هویزه بازدید میدانی صورت گرفت افزود: بعد از توجیه منطقه دستگاه‌های بیل مکانیکی، لودر و بلدوزر، کمرشکن و تجهیزات مورد نیاز متعدد توسط تیپ ۱۸ الغدیر تأمین و برای نجات شهر هویزه از سیل به این استان منتقل شد تا کارهای عملیاتی آغاز شود.
 
وی به برخی از اقدامات واحد مهندسی سپاه الغدیر استان یزد در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: تقویت سیل بندهای موجود و ایجاد خاکریزهای متعدد در شهرستان هویزه و روستاهای تابعه درگیر سیل و همچنین ایجاد چهار سیل بند دیگر از جمله اقدامات صورت گرفته در منطقه هویزه توسط واحد مهندسی سپاه الغدیر استان یزد بود.
 
صادقیان ارتفاع هر سیل بند و خاکریز ایجاد شده در منطقه هویزه را حدود چهار متر عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر توسط معاونت مهندسی سپاه یزد بیش از پنج کیلومتر سیل بند و خاکریز مستحکم برای مقابله با سیل و نجات شهرستان هویزه و بخش‌های تابعه صورت پذیرفته است.
 
معاون مهندسی سپاه الغدیر استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه اکثر فعالیت‌های مردم هویزه کشاورزی و دامداری است گفت: یکی از مشکلات این منطقه حمل و جابجایی احشام مردم است که به سختی صورت می‌گیرد.
 
وی در پایان با بیان اینکه برای جلوگیری از خوردگی خاکریزهای جدید تدابیر بسیار خوبی اندیشیده شده است اضافه کرد: ایجاد ژئوتکس که لایه‌های موکتی شکل برای مقابله با موج و تخریب سیل بند هستند، یکی از اقداماتی است که در دستور کار خود داریم.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..