تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در بافق

دریافت تسهیلات از دولت ، بانکها ،جذب هر گونه کمک بلاعوض از دولت و موسسات داخلی و خارجی،جذب منابع مالی از تولید کنندگان ازجمله فعالیت های این صندوق اعلام شد.

به گزارش یزدی نیوز رئیس جهاد کشاورزی بافق گفت:این صندوق پس از انجام مراحل تشکیل و عضوگیری می تواند تسهیلات با نرخ قرض الحسنه به کشاورزان پرداخت نماید . 

عسکری  از امضا تفاهم نامه تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود:مطابق با ماده ۱۲ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تشکیل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی این تفاهم نامه به امضاء رسید تا تشکیل صندوق شهرستان به مرحله اجرایی برسد.
وی گفت :این صندوق پس از انجام مراحل تشکیل و عضوگیری می تواند تسهیلات با نرخ قرض الحسنه به کشاورزان پرداخت نماید . 
عسکری با بیان اینکه سهم آورده کشاورزان در این صندوق حداقل ۵۱ درصد و سهم دولت حداکثر ۴۹ درصد می باشد بیان کرد:جهت افزایش میزان سهم دولت مبلغ ۱۲میلیارد و ۴۴۶میلیون ریال از محل اعتبارات کمکهای فنی و اعتباری سال ۹۶ ( شاخص های توسعه اقتصادی ) به صندوق اختصاص یافته است.
رئیس جهاد کشاورزی بافق با اشاره به فعالیت های صندوق توسعه شهرستان گفت:  دریافت  کمکهای مالی و اعتباری و هر گونه تسهیلات از دولت ، بانکها ، سایر شرکتها و موسسات داخلی و خارجی،جذب هر گونه کمک بلاعوض از دولت و موسسات داخلی و خارجی،جذب منابع مالی از تولید کنندگان به منظور افزایش سرمایه  و تامین نقدینگی به منظور تهیه نهاده های مورد نیاز تولید کنندگان از منابع داخلی و خارجی  از فعالیت های این صندوق است.
عسکری افزود:تامین نقدینگی جهت ایجاد بازارهای مالی و عرضه مستقیم تولیدات به منظور ایجاد ثبات قیمت و تنظیم بازار،تامین نقدینگی جهت تجهیز و نوسازی واحدهای تولیدی و افزایش بهره وری،بازاریابی به منظور عرضه محصولات در بازارهای هدف داخلی و خارجی،مشارکت در تهیه و اجرای طرحهای تحقیقاتی و اعطای تسهیلات قرض الحسنه و انجام حمایتهای مالی از تولید کنندگان سهامدار صندوق از دیگر برنامه های این صندوق است.
وی از حمایتهای بی دریغ فرماندار شهرستان و مسئولان استان جهت اجرایی شدن تشکیل صندوق شهرستان تشکر و قدردانی نمود و از کشاورزان ، دامداران وتمام  بهره برداران بخش ،شرکت ها ،تعاونی هادرخواست همکاری برای عضویت بصورت حقیقی و حقوقی نمود .
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..