استاندار یزد:

استان یزد میتواند به الگوی پرورش معلمان کارامد و نواندیش در سراسر کشور بدل شود

استاندار یزد به توان این استان برای تبدیل شدن به الگویی جهت پرورش معلمان در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: لازم است ظرفیت علمی و آموزشی استان در سطح ملی مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرد تا بتوانیم با رفع کمبودها، در جهت توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان قدم برداریم.

به گزارش یزدی نیوز هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان  به ریاست«محمدعلی طالبی» استاندار یزد و با حضور«علی خاکی» معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه فرهنگیان کشور، «احمد ترحمی» معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار و دیگر اعضاء، در سالن زنده یاد حمیدیا تشکیل جلسه داد.

استاندار یزد در این جلسه بیان کرد: معتقدم دانشگاه فرهنگیان استان هم به لحاظ سابقه درخشان در پرورش معلمان و هم از منظر برخورداری از جایگاه علمی ارزشمند،  در استانی  بهره مند از نیروی انسانی توانمند، با سابقه درخشان در حوزه آموزش و پرورش، بهره مند از الگوی صدر نشینی بیست و چند ساله در کنکور سراسری و توان علمی و دانشجو پذیری، می تواند به  مرکزی برای پرورش معلمانی توانمند و نواندیش در سطح کشور بدل شود.
«محمدعلی طالبی» افزود: با توجه به این ظرفیت ها و سوابق، شایسته است تا دانشگاه فرهنگیان کشور توجه ویژه ای به مرکز یزد داشته باشد تا  بتوانیم مطابق ظرفیت های فعلی، معلمان توانمند و آگاهی را در خدمت استان و کشور تربیت کنیم.
"طالبی" خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به لحاظ جایگاه و موقعیت جغرافیایی، استان یزد می تواند نقش ویژه ای در تربیت معلمان ایفا کند و در این راستا نگاه خاص دانشگاه فرهنگیان در سطح ملی  می تواند مسئولان استانی را نیز برای حمایت از این دانشگاه،رفع کمبودها و قدم گذاشتن در مسیر توسعه آن ترغیب نماید.
وی گفت: بهبود شرایط و موقعیت پردیس فاطمه الزهرا(س) ، نیازمند توجه بیشتر است که مجموعه های موثر در این زمینه باید با تصمیم گیری مناسب و جدیت نسبت به حل آن اقدام نمایند و از سوی دیگر بهره گیری از زیرساخت های آموزشی موجود در استان برای حل این دغدغه ها باید در اولویت قرار گیرد. 
عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان با تاکید بر لزوم پیگیری جدی مصوبات جلسه امروز و رفع مشکلات پردیس خواهران حداکثر تا مهرماه آینده یادآور شد: در سال تحصیلی پیش رو نیز باید حداکثر ظرفیت دانشجو برای استان  در نظر گرفته شود و امید است با همت بخش های مختلف، مشکلات این مجموعه دانشگاهی حل و فصل شده تا شاهد حضور دانشجویانی از سراسر کشور در استان باشیم.
 
 
*توسعه کشور نیازمند معلمان خوب است
 
 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در این نشست بیان کرد:دانشگاه فرهنگیان،دانشگاهی استراتژیک برای کشور و مورد توجه ویژه نظام اسلامی است که در راس هیئت امنا آن رئیس دولت قرار دارد.
«علی خاکی» افزود:پیشرفت ملی نیازمند معلمان خوب و سیستم آموزشی کارآمد است که این وظیفه در کنار تربیت مدیران آموزش و پرورش و توانمندسازی معلمان به عهده دانشگاه فرهنگیان است و یزد به عنوان قطب فرهنگی و مثال زدنی در بخش های مختلف می تواند به عنوان پایلوت در این زمینه عمل کند.
وی در پایان به اهمیت نوسازی و ضرورت تقویت زیرساخت های آموزشی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و اظهار داشت:برای رفع نیازها در دو سطح اورژانسی و بلندمدت برنامه ریزی هایی از جمله طرح «صد سی» در نظر گرفته شده است که می توان با حمایت مراکز استان ها و خیرین آن را اجرایی کرد.
شایان ذکر است " تصویب آیین نامه داخلی کمیته استانی هیات امنا دانشگاه فرهنگیان"،  "پیگیری جهت شناسایی مکان مناسب و انتقال پردیس فاطمه الزهرا (س) "و "اختصاص زمین مناسب در راستای اجرایی شدن طرح جامع معماری دانشگاه"، مصوبات این جلسه بود.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..