استاندار یزد:

موانع مسیر پرورش تیلاپیا و احداث شهرک گلخانه‌ای در یزد رفع شود

استاندار یزد با اشاره به اینکه پرورش ماهی تیلاپیا و احداث شهرک بزرگ گلخانه‌ای در یزد هر دو به رونق تولید و اشتغالزایی کمک می‌کند، خواستار رفع موانع در مسیر اجرای این پروژه‌ها شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در دومین جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸ با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال رونق تولید ملی اظهار داشت: موضوع مهم در مسیر تحقق این شعار، استفاده بهینه از همه ظرفیت‌ها و منابع در اختیار است.

 
وی بیان کرد: در مسیر تولید اشتغال و تولید ثروت باید از همه ظرفیت‌ها به طور کامل و به شکل بهینه استفاده شود.
 
طالبی با اشاره به مباحث مطرح شده در مورد راه اندازی واحدهای پرورش ماهی تیلاپیا در استان یزد عنوان کرد: در مورد پرورش این ماهی لازم است جلساتی برگزار و با بررسی‌های دقیق‌تر، موانع برطرف شود که این امر همکاری جدی جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای یزد را می‌طلبد.
 
استاندار یزد افزود: توسعه پرورش ماهی تیلاپیا در استان یزد نیازمند مشوق‌هایی است که لازم است جهاد کشاورزی با دستگاه‌های خدمات رسان در این زمینه همفکری و چاره اندیشی کند.
 
طالبی در مورد راه اندازی مجتمع بزرگ گلخانه‌ای در استان یزد توسط کمیته امداد نیز اظهار داشت: این اقدام کار ارزنده‌ای است و اشتغالزایی خوبی دارد و می‌تواند بخشی از دغدغه‌ها دولت را در این زمینه برطرف کند.
 
وی از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا حداکثر همکاری برای اجرایی شدن این طرح را با کمیته امداد استان یزد داشته باشند و موانع را برطرف کنند تا طرح هرچه سریع‌تر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
 
طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستور جلسه سوم جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد مبنی بر امنیت فضای تبادل اطلاعات عنوان کرد: به طور قطع در این زمینه یک بی‌توجهی کوچک در حوزه امنیت سایبری می‌تواند خسارت‌های جدی و سنگین اقتصادی و حتی اجتماعی و فرهنگی ایجاد کند.
 
وی تصریح کرد: ضرورت دارد که مدیران استان یزد به این موضوع توجه جدی داشته باشند و از مرکز افتا نیز درخواست می‌کنیم تا ارزیابی از دستگاه‌های استان و بخش خصوصی داشته باشند تا هر کجا لازم است، تذکرهای جدی داده شود.
 
طالبی تاکید کرد: امنیت باید به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد به ویژه استان یزد در زمینه فناوری اطلاعات در کشور مدعی است بنابراین باید امنیت آن را نیز نسبت به سایر مناطق بهتر و جدی‌تر حفظ کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..