مدیر مجتمع اقتصادی کمیته امداد استان یزد:

شهرک بزرگ گلخانه‌ای در منطقه اکرم آباد یزد احداث می‌شود

مدیر مجتمع اقتصادی کمیته امداد استان یزد از احداث شهرک بزرگ گلخانه‌ای در منطقه شمال شرق اکرم آباد یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزحمید نصیری در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان یزد با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده برای ایجاد شهرک گلخانه‌ای کمیته امداد در استان یزد اظهار داشت: طرح توجیه اقتصادی این شهرک به نهادهایی از جمله جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و … ارسال و موافقت‌های اولیه دریافت شد.

 
وی در مورد جانمایی این شهرک بیان کرد: ابتدا منطقه فهرج برای این منظور در نظر گرفته شد اما با استقرار شهرک در این محل مخالفت شد بر این اساس مکان‌یابی جدید شهرک گلخانه‌ای در دستور کار قرار گرفت.
 
نصیری ادامه داد: پیشنهاد شد انارستان مهریز برای این منظور در نظر گرفته شود اما به دلیل کمبود آب در آن منطقه، با این مکان نیز مخالفت و در نهایت منطقه اکرم آباد یزد پیشنهاد شد.
 
مدیر مجتمع اقتصادی کمیته امداد استان یزد یادآور شد: نقشه جدید در منطقه شمال شرق اکرم آباد به طور قطعی مشخص و تحویل منابع طبیعی شد و درخواست صدور مجوز احداث از مرداد ماه سال گذشته نیز انجام گرفت.
 
وی ضمن درخواست برای تأمین گاز و برق این شهرک، عنوان کرد: شرکت آب منطقه‌ای موافقت اولیه خود را برای تأمین آب در این منطقه اعلام کرده و امیدواریم در ادامه راه نیز مسیر تسهیل و امور تسریع شود.
 
نصیری از همکاری‌های منابع طبیعی و جهاد کشاورزی قدردانی کرد و اظهار داشت: این واحد تعهد ایجاد اشتغال برای هزار و ۲۰۰ فارغ التحصیل کشاورزی را دارد و امیدواریم با تسهیل امور، گامی در مسیر اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان بیکار برداشته شود.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..