معاون استاندار یزد تاکید کرد:

لزوم توافق جهادکشاورزی و آب منطقه‌ای برای پرورش تیلاپیا در یزد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد بر لزوم توافق جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای یزد برای پرورش ماهی تیلاپیا و اتخاذ تدبیری برای تامین منابع آبی تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزسیدمسعود عظیمی در دومین جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان یزد در سال ۹۸ با اشاره به اهمیت رونق تولید و سرمایه گذاری به این منظور اظهار داشت: اگر به سراغ روش‌های نوین در امر تولید نرویم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

 
وی با اشاره به گرانی برخی اقلام غذایی نظیر گوشت قرمز بیان کرد: نمی‌توان در سبد غذایی مردم اگر کالایی حذف می‌شود، کالای دیگر جایگزین نشود بر این اساس ماهی می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای گوشت قرمز باشد.
 
عظیمی تصریح کرد: به طور قطع پرورش ماهی تیلاپیا و عرضه آن در بازار، می‌تواند در سلامت غذایی مردم منطقه نقش مؤثری داشته باشد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در مورد مشکلاتی که در مسیر تأمین زیرساخت‌ها برای پرورش ماهی تیلاپیا وجود دارد، خاطرنشان کرد: ماهی مصرف آب ندارد و آب در واقع دپو می‌شود و تنها بحث تبخیر مطرح است در نتیجه میزان آب مورد نیاز برای پرورش ماهی تیلاپیا، غیرمتعارف نیست.
 
وی عنوان کرد: در عین حال، شهرک‌های کشاورزی در سطح استان می‌توانند مکان مناسبی برای راه‌اندازی واحدهای آبزی‌پروری نیز باشند که در این صورت در زمینه نیازهای اصلی نظیر آب، برق و گاز، مشکل چندانی وجود ندارد.
 
عظیمی تصریح کرد: برای ما اشتغال و تولید بسیار حائز اهمیت است و حتی از ایجاد یک شغل نیز نمی‌توانیم به سادگی بگذریم بنابراین پیشنهاد ما این است که آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی برای رفع مشکلات واحدهای متقاضی پرورش ماهی تیلاپیا چاره‌اندیشی کنند و با نگرشی بهتر نسبت به این موضوع، راهکاری برای این مهم بیاندیشند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..