در طرح های آبخیزداری بافق:

ذخیره سازی بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب آب

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بافق: با اجرای4 طرح آبخیزداری و در صورت بارندگی پیش بینی می شود بیش از 10میلیون مترمکعب آب ذخیره شود.

به گزارش یزدی نیوزرئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بافق با بیان اینکه  4طرح بزرگ بند خاکی در دشت قطرم اجرا و تکمیل شده است از اجرای سیل بندهای خاکی جدید در این منطقه به منظور کنترل رودخانه های فصلی ،افزایش پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خبر داد.

 
کریمی افزود:با اجرای این طرح های آبخیزداری و در صورت بارندگی  پیش بینی می شود بیش از ۱۰میلیون مترمکعب آب ذخیره وبا پخش کنترل شده، دشت های حسن آباد ، صادق آباد قطرم شادکام ، کوشک و سبزدشت بافق سیرآب و باعث تغذیه سفره های زیرزمینی  می شود.
 
وی  گفت:پخش سیلاب زیر دست رودخانه شادکام بافق با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان در حال احداث است.
 
رئیس منابع طبیعی و امور آبخیزداری بافق در حاشیه بازدید از بندهای خاکی و سیل بندهای شهرستان واقع در دشت قطرم_شادکام گفت:پخش سیلاب زیر دست رودخانه شادکام با اعتباری بالغ یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی در حال احداث است.
 
وی با اشاره به احداث ۴پروژه بزرگ بند خاکی روستای قطرم افزود:این بندها که از سال ۷۶احداث شده برای سیل های بازگشتی برای دوره ۵۰تا ۱۰۰ساله پیش بینی شده است.
 
رئیس منابع طبیعی و امور آبخیزداری بافق ادامه داد:آب های جمع شده در سیلاب ها به رودخانه شور ریخته می شود و هیچ گونه آبی وارد بافق نمی شود.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..