سامانه بارشی جدید از شنبه فعالیت خود را در استان یزد آغاز می‌کند

مدیرکل هواشناسی استان یزد با بیان اینکه سامانه بارشی جدید از شنبه فعالیت خود را در استان یزد آغاز می‌کند گفت: بارش به میزان ۵۰ میلیمتر در سامانه بارشی جدید برای استان یزد پیش بینی می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزرضا برهانی با اشاره به وضعیت بارش‌های استان یزد طی روزهای آینده اظهار داشت: شرایط بارشی مناسبی در سامانه بارشی روزهای آینده برای استان یزد پیش بینی می‌شود که این سامانه از روز شنبه هفته آینده به صورت جدی‌تر فعالیت خود را در سطح استان آغاز خواهد کرد.

 
مدیرکل هواشناسی استان یزد با بیان اینکه موج اصلی بارش‌ها از شنبه هفته آینده به استان وارد می‌شود گفت: بارش‌های رگباری قابل ملاحظه‌ای از این موج از شنبه شب تا صبح روز دوشنبه خواهیم داشت که عمدتا همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه پیش بینی‌هایی در خصوص میزان بارش طی روزهای آینده در سطح استان صورت گرفته که امکان تغییر آن‌هم وجود دارد اضافه کرد: این سامانه بارشی بارندگی بسیار خوبی را برای استان یزد همراه دارد که احتمال بارش به میزان ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر در برخی از نقاط استان پیش بینی می‌شود.
 
 
برهانی به میزان بارش‌های تقریبی در نقاط مختلف استان یزد اشاره کرد و افزود: طبق برآوردها شهرستان ابرکوه ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر، شهرستان خاتم تا ۴۰ میلیمتر در نواحی جنوبی و بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر در نواحی شمالی این شهرستان پیش بینی می‌شود.
 
مدیرکل هواشناسی استان یزد با بیان اینکه برای شهرستان تفت به‌ویژه در ارتفاعات بارش‌هایی به میزان ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر پیش بینی می‌شود تصریح کرد: شهرستان مهریز ۴۰ تا ۵۰ میلیمتر، شهرستان اردکان ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر و همچنین شهرستان‌های بافق و بهاباد ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر به صورت میانگین پیش بینی شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در اکثر مناطق استان یزد ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر بارش پیش بینی می‌شود که با توجه به ماهیت بارش‌ها امکان تغییر بارش‌ها وجود خواهد داشت که در روزهای آینده اطلاع رسانی دقیق‌تری خواهیم داشت.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..