معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد:

هیئت‌های مذهبی یزد یک میلیارد ریال به مناطق سیل‌زده کمک کردند

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: هیئات مذهبی استان از آغاز جمع آوری کمک‌ها برای مناطق آسیب دیده، بالغ بر یک میلیارد ریال برای کمک به سیل‌زدگان کمک کردند.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام علی کارگر در جلسه شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان یزد با تبریک اعیاد شعبانیه ضمن تقدیر از کمک‌های مردم استان به مناطق سیل زده اظهار داشت: مردم استان یزد همیشه در بحران‌های مختلف در کمک به هموطنان خود پیشگام بوده‌اند.

 
وی با اشاره به جایگاه هیئت‌های مذهبی مذهبی به عنوان یکی از گروه‌های تأثیرگذار جامعه و دارای مخاطبان گسترده عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی باید از جایگاه معنوی همچنین محوری خود در راستای کمک به هموطنان سیل‌زده به بهترین نحو استفاده کنند.
 
کارگر تصریح کرد: برپایی موکب به همت هیئت‌های مذهبی در مناطق سیل زده و پخت غذای گرم از جمله اقدامات ضروری است که باید در دستور کار هیئت‌های مذهبی استان قرار گیرد.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفت: البته باید توجه داشت کمک‌های مردمی به بازه زمانی خاصی محدود نشود و تا حل مشکلات هموطنان سیل‌زده ادامه داشته باشد.
 
وی با اشاره به عملکرد خوب هیئت‌های مذهبی استان در ایام نوروز اضافه کرد: هیئت‌های مذهبی استان با اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی یاری کننده دستگاه‌های متولی این حوزه در ایام نوروز بودند.
 
صرفه‌جویی در هزینه‌های غیرضروری جشن‌های نیمه شعبان و ارسال هزینه‌ها برای مناطق سیل‌زده
 
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان یزد نیز در این جلسه ضمن تقدیر از هیئت‌های مذهبی استان که از نخستین روزهای حادثه سیل در جمع آوری کمک برای آسیب دیدگان در عرصه حضور پیدا کرده‌اند، افزود: هیئت‌های مذهبی استان از آغاز جمع آوری کمک‌ها برای مناطق آسیب دیده بالغ بر یکصد میلیون تومان کمک نقدی به این مناطق ارسال کرده‌اند.
 
سید علی فقیه زاده اظهار داشت: همچنین مقداری زیادی کمک‌های غیرنقدی توسط هیئت‌های مذهبی استان جمع آوری و به دستگاه‌های متولی جهت ارسال به مناطق آسیب دیده تحویل داده شده است.
 
فقیه زاده گفت: در راستای کمک به هموطنان سیل زده جلساتی با خیرین هیئت‌های مذهبی استان برگزار و کمک‌های خوبی به صورت نقدی و غیر نقدی جذب شده است.
 
وی اضافه کرد: همچنین در جلسه‌ای با متولیان جشن‌های نیمه شعبان مقرر شد با مدیریت هزینه‌ها و کاهش هزینه‌های غیر ضروری، بخشی از هزینه‌ها به مناطق آسیب دیده از سیل‌های اخیر اختصاص داده شود.
 
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان با اشاره به تداوم جمع آوری کمک‌های مردمی توسط هیئت‌های مذهبی افزود: این کمک‌ها پس از جمع آوری برای ارسال به مناطق آسیب دیده در اختیار دستگاه‌های متولی قرار می‌گیرد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..