مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد:

هدف از توان افزایی بانوان؛ تقویت تصمیم سازی در عرصه های مختلف است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در اولین جلسه از اجرای طرح توان افزایی بانوان مسئول «دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا» گفت:هدف از توان افزایی بانوان؛ تقویت تصمیم سازی و ایفای نقش موثر در عرصه های مختلف است.

به گزارش یزدی نیوزاجرای طرح توان افزایی بانوان مسئول در استان یزد «دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا» با محوریت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در سالن کنفراس اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در این برنامه بیان کرد:هدف گذاری و اجرای طرح توان افزایی در استان یزد برای گروه های مختلف بانوان برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسیده است که دوره پیش رو  نیز بانوان مسئول، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا را پوشش می دهد.
«فاطمه دانش یزدی» افزود: در استان یزد ۲۸  نفر از دهیاران،، ۴۵ نفر از اعضای شوراهای اسلامی روستا و ۱۱ نفر از اعضای شورای شهرهای استان در دوره پنجم را بانوان تشکیل می دهند و در عرصه های مختلف مشغول فعالیت هستند که این دوره آموزشی نیز فرصت به اشتراک گذاشتن تجربه های موفق را فراهم می آورد.
دانش یزدی گفت:طرح توان افزایی بانوان مسئول در ۴ روز و ۳۷ ساعت دوره های آموزشی-مهارتی برگزار می شود که بخشی از آموزش ها به صورت حضوری و سایر سرفصل ها نیز در قالب غیر حضوری به مخاطبان هدف ارائه و با برنامه ریزی یکی از سازمان های مردم نهاد اجرایی می شود.
وی خاطرنشان کرد:هدف از  برگزاری این دوره آموزشی ارتقا دانش ،اشتراک تجربه و مهارت های بانوان فعال در عرصه های مدیریتی و تصمیم سازی است و زمینه  ایجاد هماهنگی بیشتر،همفکری و برنامه ریزی منسجم  برای فعالان  حوزه زنان و خانواده را  در استان فراهم می سازد. 
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد افزود:آشنایی با اسناد بالادستی ،نقش زنان در برنامه های توسعه ملی و توانمندسازی حقوقی و عدالت جنسیتی از سایر سرفصل های در نظر گرفته شده برای طرح توان افزایی بانوان مسئول در استان محسوب می شود.
دانش یزدی در پایان اظهار داشت:برای داشتن جامعه ای پویا و سالم به خانواده هایی توانمند نیاز داریم تا تک تک اعضای خانواده بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند و طرح توان افزایی با مخاطبان و سرفصل های مختلف پیشبرد این هدف را دنبال می کند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..