۵۰ درصد چاه‌های کشاورزی یزد به کنتور هوشمند مجهز شد

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه ۵۰ درصد چاه‌های کشاورزی یزد به کنتور هوشمند مجهز شد گفت: چاه های جهاد کشاورزی و آبفا به کنتور هوشمند تجهیز شود.

به گزارش یزدی نیوز محمدمهدی جوادیان زاده در نشست راهکارهای الزام و تامین هزینه نصب کنتور هوشمند بر چاه‌های کشاورزی، با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ درصد چاه‌های کشاورزی استان به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند، اظهار داشت: برخی از کشاورزان به نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها اعتراض دارند و خواستار تحویل حجمی آب هستند که این امر تنها با نصب صددرصدی کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی استان میسر برطرف می‌شود.

 
وی ادامه داد: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های سازمان‌های جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب استان می‌تواند مصداقی بر تاثیر مثبت این طرح در مدیریت مصرف آب و همراهی کشاورزان با این طرح باشد.
 
 وی با اشاره به اینکه نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی در سال ۹۶ متوقف شده است‌، خواستار پیشرفت دوباره این طرح شد و افزود: بیش از نیمی از چاه‌های صنعتی استان به کنتورهای هوشمند مجهز شدند و هزینه‌های آن در قالب تعرفه از صاحبان آنها اخذ شد اما در مورد چاه‌های کشاورزی نمی‌توان از این راهکار استفاده کرد.
 
 
جوادیان‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تحقیقات نشان داده اگر در توسعه شبکه‌های آبیاری نوین و افزایش راندمان آب مدیریت هماهنگی وجود نداشته باشد، حجم اضافه آب  به توسعه کشت منجر شده و مصرف آب را افزایش می‌دهد.
 
وی افزود: به همین دلیل لازم است بین شرکت آب منطقه‌ای یزد و سازمان جهاد کشاورزی استان، هماهنگی‌هایی در ارتباط با این مسئله صورت پذیرد.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد خواستار همکاری سازمان آب و فاضلاب شهری و روستایی در اولویت قرار دادن نصب کنتورهای هوشمند در اعطای مجوزهای جدید حفر چاه شد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..