مدیرکل ارشاد استان یزد:

پایتختی کتاب باید در یزد ماندگار شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به کسب برند پایتختی کتاب ایران توسط یزد گفت: این برند باید در یزد ماندگار شود.

به گزارش یزدی نیوز مجید جوادیان زاده در نشست هم اندیشی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: برند پایتخت کتاب ایران یکی از افتخاراتی است که برای یزد کسب شده و امروز نیز باید برای پایدار شدن آن تلاش کنیم.

 
وی افزود: یک سال فرصت داریم که این برند را به عنوان شهری پایدار به مردم کشورمان معرفی کرده و برای کسب عنوان پایتخت کتاب جهان برنامه ریزی کنیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر یزد تاکید کرد: بازآرایی فضای شهری با محوریت کتاب باید در اولویت قرار گیرد.
 
جوادیان زاده ادامه داد: برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری با محوریت کتاب در فضای محروم و حاشیه‌ای شهر یزد مورد توجه جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.
 
وی عنوان کرد: نصب المان‌های شهری در ورودی‌های سطح شهر، آماده سازی فضای پارک‌ها و مراکز تجاری، ترغیب بخش‌های اقتصادی و واحدهای تجاری، تسریع اجرای تفاهم نامه‌ها، تقویت گذر فرهنگ و هنر، ایجاد گذرهای فرهنگی جدید همچنین افتتاح دبیرخانه پایتخت کتاب ایران و جهان در محل شهرداری یزد از جمله اقداماتی است که می‌توانیم در راستای پایدار کردن شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران انجام دهیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..