خسارت ۸۰ میلیاردی بارندگی‌ها به قطب کشاورزی یزد

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه می‌گوید: بارندگی‌های اخیر خسارتی معادل 80 میلیارد ریال به تأسیسات زیربنایی و ساختمانی و همچنین بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرده است.

به گزارش یزدی نیوز«مسلم غلامزاده مهرآبادی»، از سهم ۲۸ میلی‌متری ایستگاه ابرکوه در بارندگی‌های اخیر در استان خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: پس از بارندگی‌های اخیر، سه جریان رواناب از دشت‌های آباده، اقلید و دشت‌های مجاور جاده ابرکوه – جرقوئیه وارد منطقه ده عرب و فراغه شد و از مسیر طبیعی خود به سمت بندهای خاکی حرکت کرد.

 
وی خاطرنشان می‌کند: هم‌اکنون میزان آب تجمعی ذخیره شده در بندهای کاسه رود، تل گرد، رحیم‌آباد، فخرآباد و علی‌آباد بداف و احمدآباد حدود ۶.۵ میلیون مترمکعب است.
 
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری مجموع ظرفیت بندها و سدهای ابرکوه در مناطق مختلف شهرستان را ۱۵.۳ میلیون مترمکعب اعلام می‌کند و می‌گوید: در حال حاضر بیشترین آبگرفتگی متعلق به بند کاسه رود و رحیم آباد است.
 
غلام‌زاده بیشترین خسارت بارش‌های اخیر را نیز متعلق به بخش بهمن می‌داند و اضافه می‌کند: در حوزه تأسیسات زیر بنایی، ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی خسارتی قریب یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در بخش کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دامی، آبزیان پرورشی، منابع طبیعی، تأسیسات و ساختمان‌های کشاورزی نیز معادل شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت مالی برآورد شده است.
 
وی تأکید کرد: در حال حاضر اوضاع توسط مسئولان ذی‌ربط تحت کنترل و مدیریت است و شرایط موجود به‌صورت لحظه‌ای پایش می‌شود، ضمن این که خروجی بندها باز شده و آب در حال تخلیه است.
 
این مسئول در پایان نیز یادآور شد: در صورت بارندگی و جاری شدن سیلاب به سمت ابرکوه، با توجه به وجود بندهای موجود در مسیر، هیچ‌گونه خطری شهر ابرکوه را تهدید نمی‌کند.
 
 
منبع:ایسنا یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..