برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی طب تولید مثل در یزد

هشتمین کنگره بین المللی و جشنواره طب تولید مثل و سومین کنگره بین المللی ژنتیک به میزبانی پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد برگزار می‌شود .

به گزارش یزدی نیوزدکتر«مریم افتخار» این رویداد علمی را فرصت مناسبی برای تبادل آخرین دستاوردهای علمی و تجربیات میان دانشمندان و محققان در حوزه طب تولیدمثل دانست و اظهار کرد:‌ موضوعات مورد بحث در این کنگره شامل آندوکرینولوژی باروری، آندرولوژی، اهدای تخمک و جنین و رحم جایگزین، اپیدمیولوژی باروری، ایمونولوژی باروری، بهداشت باروری، تکنیک‌های کمک باروری، ژنتیک و باروری، سلولهای بنیادی، جراحی و لاپاراسکوپی در درمان ناباروری، حفظ باروری و فیزیولوژی باروری است.

 
وی افزود: بالغ بر ۳۶۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که از این تعداد حدود ۱۵ نفر از دانشجویان به عنوان برنده جشنواره انتخاب شدند و از آنان به عنوان دانشجویان برتر در حوزه طب تولیدمثل تقدیر می‌شود .
 
دبیر علمی هشتمین کنگره بین المللی و جشنواره طب تولید مثل یزد گفت: حدود ۴۵ نفر از دانشجویان دیگر مقالات خود را بصورت شفاهی ارائه می‌دهند.
 
افتخار در ادامه با بیان این که حدود ۱۶۰ مقاله علمی بصورت پوستر ارائه می‌شود،‌تصریح کرد: از تعداد کل مقالات تأیید شده سه مورد توسط داوران به عنوان پوستر برتر انتخاب و از ۴۶ محقق و دانشمند داخلی و خارجی جهت ارائه سخنرانی دعوت به عمل آمده، که در این بین سخنرانانی از کشورهای انگلستان، استرالیا، ایتالیا، چین، قزاقستان، عمان و نیوزلند حضور دارند.
 
وی ادامه داد: برنامه کنگره طب تولیدمثل همچنین شامل سه پانل تحت عنوان تحریک کنترل شده تخمک گذاری، پذیرش آندومترو نقش ارولوژی در روشهای کمک باروری است که در این پانل‌ها در مورد جدیدترین تحقیقات انجام شده در مورد مباحث ذکر شده با حضور سخنرانان خارجی و و داخلی تبادل نظر انجام خواهد شد.
 
همچنین در کنگره بین المللی ژنتیک اجرای سخنرانی و چهار پانل تحت عنوان سقط مکرر و کاهش ذخیره تخمدان، ژنتیک و ناباروری مردانه،پزشکی بازساختی، تکنیک‌های پیشرفته در تشخیص ژنتیکی قبل و بعد از تولد و نقش ژنتیک در تحریک کنترل شده تخمدان در روشهای کمک باروری برگزار می‌شود .
 
هشتمین کنگره بین المللی و جشنواره دانشجویی طب تولیدمثل و سومین کنگره بین‌المللی ژنتیک در محل سالن دکتر جوادی بیمارستان شهید صدوقی یزد از ۳۰ فروردین ماه به مدت سه روز نیز برگزار می شود .   
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..