امام جمعه موقت یزد:

کوتاهی در برابر آسیب دیدگان سیل قابل گذشت نیست

امام جمعه موقت یزد گفت: افرادی که توان و امکان خدمت رسانی به آسیب دیدگان سیل را دارند اما کوتاهی می کنند باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشند.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله سید جواد آیت‌اللهی در خطبه‌های  نمازجمعه یزد با اشاره به وقوع سیل در مناطق شمالی و استان‌های فارس و لرستان ضمن تسلیت به خانواده‌های حادثه دیده، اظهار داشت: اکنون زمان همدلی است و همه باید در کنار هم به کمک مردم آسیب دیده بروند.

 
وی تاکید کرد: امروز مردم، مسئولان، نیروهای مسلح و اصناف مختلف در کنار یکدیگر در حال خدمت رسانی به مردم آسیب دیده از سیل هستند و این همدلی قابل تقدیر است.
 
امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا در امور مردم سیل زده گشایش ایجاد کنیم و هر یک به سهم و توان خود گره‌ای از مشکلات آنها را بگشاییم.
 
آیت اللهی با اشاره به خسارات گسترده مالی به مردم عنوان کرد: اکنون زمانی است که تمام اقشار باید از قدرت و توان خود استفاده کرده و از خدمت به مردم آسیب دیده از هیچ کوششی دریغ نکنند.
 
امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: به طور قطع کسانی که بتوانند گره از کار مردم باز کنند اما در این امر کوتاهی کنند، در روز قیامت سیاه‌رو محشور می‌شوند و باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی بیان کرد: کسانی که بی عفتی و بی‌حیایی را در جامعه ترویج می‌کنند و نسبت به احکام و قوانین الهی بی‌تفاوت هستند، باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشند.
 
آیت اللهی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های اخیر در ایام نوروز شاهد حضور افراد بی حجاب در اماکن مذهبی نظیر مسجد جامع هستیم و این امر در سایر اماکن گردشگری نیز وجهه مناسبی برای دارالعباده یزد ندارد و لازم است مسئولان فرهنگی استان در این زمینه چاره اندیشی کنند.
 
وی افزود: بی عفتی و بی حجابی شایسته کشور و استانی که شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده نیست ضمن اینکه در اماکنی نظیر امیرچخماق، شهدای گمنامی دفن شده‌اند که آرمان آنها دفاع از ناموس و خاک این کشور بوده است.
 
امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: همه اقشار جامعه به ویژه مسئولان و خانواده معظم شهدا باید نسبت به این مسائلی حساس باشند و امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک تکلیف انجام دهند زیرا با ترویج بی حجابی به این شکل، دیگر سکوت جایز نیست.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..