هشدار پلیس فتا به شگرد جدید کلاهبرداری الکترونیکی

سودجویان به محض دریافت کارت بانکی از مشتری،ازکارت کپی برداره کرده وبه کلیه اطلاعات کارت شما دسترسی پیدا می کند.

به گزارش یزدی نیوز،رییس پلیس فتا استان یزدگفت: در این شگرد کلاهبرداران تحت عنوان فروشنده ها در سطح جاده ها، شهرها و سایر اماکن با استفاده از دستگاه اسکیمر یک کپی از کارت عابربانک شهروندان تهیه می کنند. و حساب بانکی آنها را خالی می کنند.

 
سرهنگ ابوطالبی افزود: اسکیمر دستگاهی است که از آن برای کپی کردن اطلاعاتی که در نوار مغناطیسی کارت‌های بانکی وجود دارد استفاده می‌شود و فرد سارق در فرصتی مناسب این اطلاعات را با استفاده از نرم افزاری خاص در کارتهای بانکی خام کپی کرده و می‌تواند بدون اطلاع دارنده کارت‌، از حساب قربانی به صورت غیر مجاز، برداشت کند.
 
وی اشاره کرد: در این نوع از سرقت، سارق یک ابزار جدیدی که همان اسکیمر است را به دستگاه پوز متصل می‌کند که تفاوت بسیار کمی با شکل اصلی عابربانک دارد. از طریق این بخش فردی که کارت خود را در دستگاه پوز فروشنده می کشد تا پرداخت انجام شود، سارق می‌تواند تمام اطلاعات کارت را ذخیره کند. و به دلیل اینکه رمز را نیز خود فرد به فروشنده گفته است با اطلاعاتی که سارق ذخیره کرده است می‌تواند آنها را روی کارت جدید وارد کند و سپس با این کارت به‌سراغ یک عابر بانک برود و خیلی عادی پول موجود را تا سقف مورد قانونی در روز دریافت کند یا از طریق کارت‌خوان‌های فروشگاهی کالایی را خریداری کند.
 
وی افزود: به شهروندان توصیه می‌کنیم از فروشنده‌های دوره گرد و بدون مجوز خرید نکنند و در هنگام هرگونه پرداخت و خریدی برای مقابله با حملات مختلفی که روی اطلاعات بانکی صورت می‌گیرد بسیار دقیق عمل کنید و اطلاعات خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید. 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..