میانگین بارش‌های فصل بهار استان یزد از میانگین نرمال بیشتر خواهد بود

مدیرکل هواشناسی یزد با بیان اینکه بهار امسال استان با بهار چند سال گذشته از لحاظ بارندگی متفاوت خواهد بود گفت: میانگین بارش‌های فصل بهار استان یزد از میانگین نرمال بیشتر خواهد بود.

به گزارش یزدی نیوزبا شروع سال جدید و فصل بهار شاهد بارش‌های باران در سراسر کشور و استان یزد و همچنین جاری شدن سیل در مناطق مختلف بودیم.

 
این بارش‌ها سبب شد تا بسیاری این تصور را داشته باشند که شاید امسال و سال‌های آینده نیز به همین شکل باشد و دوره ترسالی کشور شروع شده است.
 
رضا برهانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم از یزد، با اشاره به اینکه پیش بینی‌های فصلی که صورت گرفته نشان از شرایط آبی مناسب برای استان یزد اظهار داشت: طبق پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که فصل بهار برای استان یزد شرایط بارندگی بیش از نرمال را خواهیم داشت.
 
مدیرکل هواشناسی یزد با بیان اینکه میانگین بارش‌های فصل بهار نسبت به شرایط نرمال خود در استان بیشتر است اضافه کرد: به نوعی بهار امسال استان یزد با بهار چند سال گذشته از لحاظ بارندگی متفاوت خواهد بود.
 
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه خشکسالی استان یزد از نظر هواشناسی رفع شده است گفت: از ابتدای سال زراعی یعنی مهر ماه سال گذشته تا کنون میانگین بارش‌های استان یزد به ۷۵ میلیمتر رسیده است که نشان می‌دهد شرایط خشکسالی را نداریم اما با توجه به خشکسالی‌هایی که ۱۵ یا ۲۰ سال در استان با آن روبه‌رو هستیم این میانگین هم نمی‌تواند اثر خشکسالی سال‌های گذشته را رفع کند و باید این بارش‌ها در طول این سال‌ها ادامه داشته باشد تا بتواند اثرات خشکسالی را به صورت کامل رفع سازد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..