گزارش // جوانان ماه نشان آبی و قرمز جهان شهر یزد ، همیار مردم در نوروز

محمد مهدی اقبالی/ یکی از اقدامات خوب و موثر هلال احمر که هر ساله در قالب طرحی سراسری به اجرا گذاشته می شود، طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است ‌که با مشارکت مجموعه‌ی کثیری از جوانان بشردوست و داوطلب اجرایی می‌شود و هدف آن در این طرح تمهید شرایطی آرام و ایمن برای مسافران و میهمانانی است که به استان...

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد گزارشی از خدمات نوروزی هلال احمر استان یزد 

جهان شهر یزد میزبان مسافران نوروزی

نخستین شهر خشت خام دنیا، دومین شهر تاریخی زنده دنیا پس از ونیز، معماری شگفت انگیز بناها،قنات ها و بادگیرها و مردمان خوش خلق و مهربان و طبیعت متفاوت، ویژگی های کامل و جذابی هستند که سفر به یزد را برای هر عاشق سفری، گریز ناپذیر می کنند. 

بر این اساس جمعیت هلال احمر استان یزد در راستای سیاست‌های ابلاغی جمعیت مرکز با بسیج تمامی امکانات در دو حوزه امداد و نجات و جوانان به استقبال بهار و میهمانان نوروزی استان رفت که در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، برپایی ۲۳ پست و در قالب طرح امداد و نجات جاده‌ای تجهیز ۱۶پایگاه ثابت و پست سیار و موقت نمونه‌هایی از اقدامات گسترده این جمعیت است که با هدف فراهم سازی شرایطی مناسب و مطلوب برای پذیرایی شایسته از میهمانان نوروزی استان به اجرا در آمده است.

فعالیت نخستین تیم توانا هلال احمر یزد در ایام نوروز

یکی از طرح‌هایی که در سال‌های اخیر در هلال احمر در حوزه زنان به اجرا درآمده، طرح «توانا»ست. این نام مخفف واژه‌های «تیم‌های ویژه آماده نسوان امدادگر» است.

امسال برای اولین بار تیم توانا هلال احمر استان یزد ( خواهران نجاتگر هلال احمر) در ورودی استان از سمت شیراز – پارک کوهستان مستقر هستند و به مردم و مسافرین نوروزی ارائه خدمات انجام میدهند.

این تیم متشکل از ۵ نفر به همراه یک دستگاه آمبولانس بصورت ۱۲ ساعته در ورودی شهر مستقر هستند .

کمپین بهرفت / این یک کمپین انسان دوستانه است به گسترش آن کمک کنیم

 کمپین ملی "بهرفت"با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به منظور کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی در چادرها و ایستگاه‌های ایمنی و سلامت مسافران استان یزد تشکیل و استقبال خوبی توسط مردم و مسئولین شد که راه اندازی کمپین بهرفت  می‌تواند به عنوان یک عامل تعیین کننده در آگاهی مردم موثر باشد و در ادامه منجر به کاهش تصادفات و سوانح در ایام نوروز باشد.

همچنین امسال توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های شبکه های مجازی به این ترتیب که با ساخت کلیپ، ارائه نکات و جملات کوتاه درباره ایمنی و سلامت در سفر، چاپ بروشورهای اطلاع رسانی و آگاهی بخش، استفاده از ظرفیت رسانه ها و … در استان یزد توسط همیاران جوان و معاونت امور جوانان هلال احمر استان اقدام و عملی شد که این به نوبه خود بسیار با استقبال فراوان نیز همراه بود که تا پایان چهارم فروردین ماه  بیش از سه هزار و پانصد نفر به کمپین بهرفت ( بهبود رفتارهای ترافیکی ) در ایستگاه های نوروزی هلال احمر استان یزد به این کمپین پیوستند.

باید قدردان نیروهایی باشیم که خالصانه و مجدانه برای مردم و جامعه خدمت میکنند

محمد علی طالبی استاندار یزد ضمن بازدید اظهار داشت : خوشبختانه در سال ۹۸ یک هم گرایی و تعامل خوبی بین دستگاه های خدمت رسان برای تمهید شرایط لازم برای مسافرین نوروزی وجود دارد که با وجود افزایش مسافر نوروزی در این چند روز به استان یزد مشکلات کمتری نسبت به سالهای گذشته با جدیت و همراهی و همکاری همه نیروها داشته ایم.

استاندار یزد گفت : از نیروهای داوطلب و جوان هلال احمر استان و نیروهای سازمان جوانان هلال احمر که بسیار خوب مسائل مختلف به حوزه ماموریت خود در استان را مدیریت میکنند و شرایط خوبی را برای مردم و مسافرین نوروزی فراهم میکنند تشکر می کنم.

طالبی در این بازدید با امضا و پیوستن به کمپین بهرفت از این حرکت هلال احمر در راستای کاهش تصادفات قدردانی و  در یادداشتی نوشت :  نوروز با خاطراتی خوش سپری خواهد شد اگر به آنچه باید توجه کنیم و نیز قدردان نیروهایی باشیم که خالصانه و مجدانه برای مردم و جامعه خدمت می کنند.

مراجعه بیش از ۷۱ هزار نفر از مسافرین نوروزی در شش روز ابتدایی طرح نوروزی به پایگاه های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی هلال احمر یزد

دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار کرد: در ۶ روز گذشته و از ابتدای طرح ۲۸ اسفند با تلاش اعضای جوان این جمعیت بیش از ۷۱ هزار نفر از مسافران نوروزی برای دریافت خدمات متنوع فرهنگی و امدادی به پایگاه‌های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی جمعیت هلال‌احمر استان یزد مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده، ۸۲۲ مسافر در خیمه‌های این جمعیت به اقامه نماز پرداختند و ۳۵۷۶ کودک نیز در فضای دوستدار کودک حضور پیدا کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: بهره‌مندی ۵۳۵ نفر از ایستگاه‌های سلامت نیز از دیگر خدمات سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از آغاز طرح نوروزی تا‌کنون بوده است.

حرازی زاده با اعلام اینکه بیش از ۳۴۹ عضو جوان در روز این طرح نوروزی در شش  روز گذشته و در ۲۳ پست طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی  حضور داشتند ، گفت :  با اشاره به توزیع بسته های فرهنگی و اقلام آموزشی در پست های ایمنی و سلامت در این مدت ۴۶۷۹۵ قلم محصولات تبلیغاتی و فرهنگی در بین مسافران نوروزی توزیع شد.

استقبال کودکان از  فضای دوستدار کودک هلال احمر استان یزد  در ایام نوروز/ استفاده بیش از ۱۷ هزار نفر تا  هفتم فروردین از فضاهای دوستدار کودک

با گذشت نه روز از طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی جمعیت هلال احمر استان یزد شاهد استقبال خوب کودکان و نوجوانان از فضاهای دوستدار کودک بوده ایم.

کودکان و نوجوانان و خردسالان با مراجعه به این مکان ها، با اصول و اهداف هلال احمر آشنا شده و ناز طریق فعالیتهایی همچون نقاشی و بازی، فضایی دوست داشتنی و شاد را در مدت زمان کوتاهی که در این چادرها هستند تجربه می کنند و همچنین کارت همیار هلال در راستای پیشبرد طرح بهرفت برای کودکان و نوجوانان در این چادر ها صادر و به آنها تحویل داده خواهد شد.

هدف از برپایی فضای دوستدار کودک در ایام نوروز کمک به خانواده ها و مسافرین از طریق ایجاد فضایی امن و شاد برای کودکانشان بوده است  که تا پایان روز هفتم  فروردین بیش از ۱۷ هزار  نفر از فضاهای دوستدار کودک بهره مند شدند.

اقدامات گسترده هلال احمر تحسین برانگیز است / باید قدردان هلال احمر باشیم

آقای مجتبی شیرمردی یکی از میهمانان استانهای شمالی یزد است که برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود به پست مسافران نوروزی مراجعه کرده است.

وی درپاسخ به سئوالی درخصوص ضرورت اجرای طرح راهنمایی مسافران نوروزی از سوی جمعیت هلال احمر می گوید : اقدامات گسترده جمعیت هلال احمر در تمامی ایام سال بویژه در ایام نوروز قابل تحسین است.

او می افزاید: در تمامی طول مسیر و درمبادی ورودی شهرها،‌ پایگاه‌ها، کانکس ها و چادرهای مربوط به جمعیت هلال احمر به چشم می خورد که این وضعیت نشان دهنده برنامه ریزی درست واستفاده از همه ظرفیت‌ها برای اجرای اینگونه طرح ها و ارائه خدمت به شهروندان است.

این میهمان شمالی می گوید: یکی از مهمترین مولفه‌ها در فرآیند ارائه خدمت به مردم، برخورد توام با ادب و احترام جوانان هلال احمری است که واقعاً شایسته تقدیراست.

وی در خصوص علت مراجعه خود به پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی می‌گوید:‌ اطلاعاتی  در خصوص اماکن تاریخی، اقامتی و مناطق سیاحتی استان یزد می خواستم که در قالب این بروشورها و ویژه نامه بسیار خوبی که جمعیت هلال احمر یزد تهیه کرده در اختیارم  قرار گرفت و من از همه این عزیزان بی نهایت سپاسگزارم.

جعفرنژاد از تهران دیگرمیهمانان نوروزی یزد است که جهت اقامه نماز به خیمه نماز ایجاد شده در کنار این پست مراجعه کرده با  تقدیر از تلاش جمعیت هلال احمر استان می گوید:‌ ابتکار برپایی خیمه‌های نماز اقدام بسیار پسندیده‌ای بود که در کنار پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی ایجاد شد.

وی می افزاید: می‌دانم بچه‌های هلال احمری به ازای خدماتی که ارائه می دهند هیچ چشمداشت مادی ندارند اما مطمئن هستم اجرشان نزد خداوند محفوظ خواهد ماند. او همچنین حضور هلال احمر را در طول محورهای مواصلاتی استان چشمگیر توصیف کرد و افزود: من هر سال در ایام نوروز به یزد می آیم، به نظرم امسال حضور بچه های هلال احمر پر رنگ تر شده است. در هر حال به همه این عزیزان خدا قوت و خسته نباشید می گویم

خانم میردهقان از بندرعباس دیگر میهمانی است که به یکی از پست های امداد و نجات جاده ای یزد مراجعه کرده با مطلوب توصیف کردن حضور جمعیت هلال احمر در طول محورهای مواصلاتی و مبادی ورودی شهرها می گوید: من با کارکردهای امداد ونجات جمعیت هلال احمر آشنایی کامل دارم و بدرستی می دانم که خدمات جمعیت هلال احمر بسیار متنوع و گسترده است، با این وجود متاسفانه در رسانه ها کمتر به آن پرداخته شده است.

این میهمان بندرعباسی می افزاید: مطمئن هستم مردم بدرستی قدردان تلاش‌های ارزنده و بی شائبه پرسنل خدوم جمعیت هلال احمر هستند. او همچنین برخورد مودبانه و متواضعانه جوان‌ها و نوجوانان مستقر در پست‌های راهنمایی مسافران نوروزی را شایسته تقدیر توصیف کرد و افزود: خداوند به همه این عزیزان توفیق دهد.

فاطمه نجفی از همدان با بیان اینکه وجود پایگاه‌های هلال احمر با پرچم سفید سبب اطمینان خاطر هر ناظر و بیننده می شود گفت: حضور جمعیت هلال احمر در طول مسیر سفر بسیار چشمگیر بوده است.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص میزان آشنایی خود با ماهیت فعالیت های هلال احمر در مناسبت‌های مختلف از جمله نوروز افزود: امسال علی‌رغم تبلیغات محیطی و چاپ بروشورهای اطلاع رسانی، پخش برنامه های متنوع در خصوص طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر از طریق شبکه های مختلف صدا و سیما و فضای مجازی نیز بسیار مطلوب بوده است.

این یک واقعیت غیر قابل انکار است که «هلال احمری‌ها عاشق‌اند». عاشق خدا و عاشق اشرف مخلوقاتش. اعضای این تشکیلات مردم نهاد به مهربانی می‌اندیشند و آرمان بزرگ آنان صلح و عدالت است. آنها به اعتقاد بسیاری از شهروندان، فرشتگان نجات در هنگامه نیاز همنوعان هستند…

 

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..