مسئول اداره اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

یزد رتبه اول اهدای عضو در سال گذشته

از ابتدای سال 97 تا پایان 40 مورد اهدای عضو در یزد به ثبت رسیده است

به گزارش یزدی نیوزمسئول واحد فرآهم آوری اعضا در دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد رشد پیوند کلیه در یزد بوده‌ایم، گفت:‌ در سال جدید عمل پیوند کبد در استان یزد انجام خواهد شد.

قاسمی گفت: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۴۰ مورد اهدای عضو داشته ایم که به لحاظ نسبت جمعیت در کشور حائز رتبه اول هستیم.
وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ توانستیم پیوند کلیه را در یزد با تعداد بالایی انجام دهیم، افزود: در سال ۹۷ تعداد ۱۷ پیوند کلیه در یزد داشته‌ایم که این اتفاق خوب برای اولین بار در یزد رقم خورده است؛ سال ۱۳۹۶ اعضای ۳۱ بیمار مرگ مغزی به نیازمندان اهداشده بود.
مسئول واحد فرآهم آوری اعضا در دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه داشتن کارت اهدای عضو به تنهایی کافی نیست، خاطرنشان کرد: مردم می توانند از چند طریق نسبت به دریافت کارت اهدای عضو اقدام کنند؛ داوطلبان می توانند از طریق ثبت نام در سایت ehda.ir و پر کردن فرم مربوط، ارسال کد ملی به سامانه پیامکی ۳۴۳۲ و یا مراجعه به بیمارستان شهید دکتر رهنمون به صورت حضوری نسبت به دریافت کارت اهدای عضو اقدام نمایند .
قاسمی افزایش آمار اهدا عضو در یزد را عاملی مهمی برای راه‌اندازی عمل پیوند کبد در استان دانست و بیان کرد: با تمهیداتی که صورت گرفته و همچنین با اعزام یک نفر جراح به منظور گذراندن دوره فوق تخصصی جراحی پیوند کبد، ‌در سال ۹۸ عمل پیوند کبد در استان یزد انجام می‌شود.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..