مدیرکل مدیریت بحران استان یزد:

خسارت‌های مالی ناشی از سیل در یزد هنوز برآورد نشده است

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: گرچه خسارات ناشی از سیل در یزد نسبت به سایر استان‌ها بسیار کمتر و در حداقل میزان ممکن بوده اما هنوز برآورد کاملی از آن صورت نگرفته است.

به گزارش یزدی نیوزهادی هادی نسب در نشست خبری مدیران دستگاه‌های خدمات رسان در مواقع بروز بحران اظهار داشت: خسارت‌های مالی ناشی از وقوع سیل به علت فروکش نکردن آن هنوز گزارش نشده اما در اسرع وقت اطلاع رسانی در این زمینه انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران یزد با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه آموزش سرآمد است، عنوان کرد: آموزش‌های بسیار خوبی در زمینه مواجهه با بحران ارائه شده همچنین اطلاع رسانی دقیقی به عموم مردم صورت گرفته است اما درصددیم بهتر از این عمل کنیم.

وی ادامه داد: حدود ۲۸۰ نفر از مسئولان در خارج از یزد در دوره‌های آموزشی حضور داشتند که این عملکرد مثبتی در زمینه مدیریت بحران بوده است.

هادی نسب افزود: در این دوره‌های آموزشی علاوه بر آموزش، مشکلات استان یزد بررسی شد و راه حل این مشکلات نیز ارائه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به برگزاری این جلسات بیان کرد: سعی بر این است این جلسات را با اصحاب رسانه و مسئولان برگزار کنیم تا به هنگام وقوع حادثه به صورت هوشمندانه از خسارات جلوگیری کنیم.

نقش رسانه‌ها در آموزش و القا آرامش در مواقع بروز بحران غیرقابل انکار است

مدیرکل صدا و سیمای یزد نیز در این نشست عنوان کرد: صدا و سیما، رسانه‌ها همچنین فضای مجازی نقش مهمی در آموزش نکات ایمنی در صورت مواجه با بحران سیل و القای آرامش خاطر به مردم و جلوگیری از شایعات ایفا کرده‌اند.

احمد پهلوانیان ادامه داد: با همکاری مسئولان این حوزه در حوزه آموزش نیز موفقیت نسبی صورت گرفته است.

وی با تاکید به بحث آموزش به عموم مردم در این زمینه گفت: این آموزش‌ها باید متداوم باشد تا مردم بدانند در هنگام مواجه با حادثه چگونه برخورد کنند و از جان خود محافظت کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

 

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..