فرماندار یزد تاکید کرد:

ضرورت بازنگری در بنای سیل‌بندهای یزد

فرماندار یزد بر ضرورت بازنگری در بنای سیل‌بندها تاکید کرد و گفت: سیل‌بندها در مهار سیلاب‌های اخیر نقش بسیار مهمی داشت و باید برای سال‌های آینده به خوبی بازنگری شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمد رستگاری در نشست خبری مدیران دستگاه‌های خدمات رسان استان یزد در مواقع بروز بحران اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر تلنگر خوبی برای مسئولان بود تا نظارت بهتری بر سیل بندها داشته باشند و از طرفی با این نظارت مردم نیز آرامش خاطر بیشتری یافتند.

 
وی ادامه داد: مسیل‌ها و سیل بندهایی که سال‌ها بدون استفاده در استان وجود داشت، در حال حاضر پر آب شده و این موضوع از اهمیت جدی برخوردار است تا در اسرع وقت نسبت به بنای این سیل بندها بازنگری صورت گیرد.
 
فرماندار تفت نیز در این نشست عنوان کرد: در زمان وقوع سیل در تفت تمامی دهیاران و مسئولان حضور فعالی داشتند به گونه‌ای که اگر راهنمایی و همکاری دهیاران نبود، شاید وضعیت موجود به خوبی مدیریت نمی‌شد.
 
راه برخی روستاهای تفت به منظور جلوگیری از تلفات جانی مسدود شد
 
محمد محامدی خاطرنشان کرد: با تدبیر مسئولان خسارت جانی در بروز سیل در مناطقی از شهرستان تفت، وجود نداشت و خسارت مالی نیز کم بود.
 
وی با اشاره به جاری شدن سیلاب بیان کرد: هر رودخانه‌ای ظرفیتی برای نگهداری آب دارد که با بارندگی این روزها، این ظرفیت تکمیل شده و موجب سرریز شدن آب رودخانه‌ها شده است.
 
محامدی همچنین به مسدود کردن راه‌های مواصلاتی اشاره کرد و گفت: برای ایمنی بیشتر مردم مجبور شدیم راه‌های مواصلاتی به روستاها همچنین ورودی و خروجی شهر تفت را مسدود کنیم تا در صورت وقوع سیل، شاهد بروز تلفات جانی در این منطقه نباشیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..