کارت تردد ویژه ساکنین بافت‌های تاریخی یزد صادر می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به صدور کارت تردد ویژه ساکنین بافت‌های تاریخی یزد گفت: بیش از ۲۹۰ هزار نفر تاکنون بیشتر از سال گذشته به یزد سفر کردند.

به گزارش یزدی نیوزسید مصطفی فاطمی در نشست خبری که در خانه سنتی کیاوش در بافت تاریخی یزد برگزار شد با اشاره به حضور چشمگیر مسافرین نوروزی در استان یزد اظهار داشت: تا روز دوم فروردین ماه امسال بیش از ۴۶۲ هزار نفر به استان یزد سفر کردند در حالی در سال گذشته در این تاریخ، بیش از ۱۷۲ هزار نفر به یزد سفر کرده بودند.

 
مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد خاطرنشان کرد: در روزهای اول و دوم فروردین ماه امسال شاهد اوج ترافیک مسافران در استان یزد هستیم.
 
وی به تمهیداتی که در راستای اسکان مسافران نوروزی در استان یزد اندیشیده شد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال نسبت به سال گذشته ظرفیت اسکان آموزش و پرورش استان را افزایش دادیم ولی بازهم شاهد تکمیل ظرفیت مدارس بودیم و برای این کار از هیئت امنای حسینیه‌ها و تکایا و همچنین سالن‌های ورزشی کمک گرفتیم.
 
 
فاطمی یکی از دلایل افزایش مسافران نوروزی در استان را جهانی شدن شهر یزد عنوان کرد و افزود: شرایط آب و هوایی و بارش‌ها در مناطق گردشگری شمال و کاهش مسافرت‌های خارجی سبب شده که هموطنان بیشتر به شهرهای جنوبی و تاریخی کنند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه در ایام نوروز شاهد ترافیک در مناطق گردشگری و تاریخی هستیم تصریح کرد: تلاشمان در این ایام حفظ کامل امنیت در بافت تاریخی شهر یزد است که گردشگران داخلی و خارجی بتوانند با خیالی آسوده‌تر به بازدید از این مناطق زیبا بپردازند.
 
وی به صدور کارت تردد ویژه ساکنین بافت‌های تاریخی در یزد خبر داد و تصریح کرد: در طول سال و بخصوص ایام نوروز و تعطیل، ساکنین بافت‌های تاریخی یزد با مشکلات تردد مواجه هستند که سعی داریم در آینده نزدیک برای این افراد کارت تردد صادر کنیم تا بتوانند با مشکلات کمتری در بافت‌های تاریخی رفت و آمد داشته باشند.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..