همایش فرهیختگان میبدی سراسر کشور در میبد

شناخت توانمند‌های فرهیختگان، تشکیل بانک اطلاعات فرهیختگان، و یافتن راهکار‌های ارتقای میبد از جمله اهداف برگزاری این همایش اعلام شد.

به گزارش یزدی نیوزفرماندار میبد هدف از تشکیل این گردهمایی‌ها را شناسایی افراد، ارتباط چهره به چهره و استمداد از فرهیختگان، مدیران و افراد کار بلد در پیشرفت شهر میبد دانست.

فلاح با بیان اینکه اولین همایش فرهیختگان میبدی توسط کانون دانشجویان میبد۱۷سال پیش سوم فرودین ماه ۱۳۷۵در دانشگاه آزاد اسلامی‌ میبد برگزار شد گفت: نوروز در آئین ما ایرانی‌ها فرصتی است که دوباره به خود می‌دهیم تا نوشویم، به دیدار دیار و اقوام خود برویم و همراه با طبیعت ترو تازه شویم و در این زمان است که همگام با سایر ایرانی‌ها، میبدی‌ها مقیم خارج از میبد نیز به شهر خود می‌آیند و این بهترین زمان برای دیدار چهره به چهره با فرهیختگان این آب و خاک است.
وی شناخت توانمند‌های و پتانسیل‌های فرهیختگان، تشکیل بانک اطلاعات از فرهیختگان، هم اندیشی و جُستن راهکارهای ارتقای میبد با استفاده از این توانمندی‌ها و پتانسیلها، را از دیگر اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد.
فرماندار میبد تاکید کرد طی سال های گذشته این فرهیختگان با اختصاص ده ها میلیارد تومان در بحث ارتقاء سلامت و توسعه صنعت و رفع مشکلات فضای آموزشی و رفع مشکلات مردمی مشارکت داشتند. 
آیت الله اعرافی امام جمعه میبد نیز در این همایش با قدردانی از مشارکت فرهیختگان در توسعه شهرستان میبد از فرهیختگان خواست با رصد مشکلات فرهنگی در بحث ارتقاء فرهنگ فرهنگ این شهرستان تلاش کنند. 
استاندار یزد هم در این همایش از شهرستان میبد به عنوان شهرستان توسعه یافته یاد کرد و گفت:  از آنجا که توسعه این شهرستان متکی بر مشارکت مردم بویژه فرهیختگان آن صورت پذیرفته این شهرستان می تواند الگوی خوبی برای توسعه سایر شهرستان ها باشد.
دهقانی نماینده مردم تفت و میبد نیز در این همایش گفت: با توجه به اینکه سال آیند توسعه کشور بر دوش بخش خصوصی است فرهیختگان این شهرستان می توانند بیش از گذشته در توسعه این شهرستان کوشا باشند. 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..