۱۴۰۰ تن میوه تنظیم بازار در بین مردم یزد عرضه می‌شود

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به شروع توزیع میوه تنظیم بازار گفت: ۹۰۰ تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب برای شب عید در نظر گرفته شده است.

به گزارش یزدی نیوزسید حسین بخشایش در آستانه سال جدید با بیان اینکه میوه شب عید شامل دو رقم پرتقال و دو رقم سیب درختی است اظهار داشت: ۹۰۰ تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب خریداری و در سرخانه‌های استان یزد نگه‌داری می‌شود.

 
وی با اشاره با اشاره به تعیین قیمت توسط شورای راهبردی میوه تنظیم بازار ادامه داد: دو رقم پرتقال تامسون و والنسیا که هر کیلو پرتقال والنسیا ۴۵۰۰ تومان و هرکیلو پرتقال تامسون ۳۵۰۰ تومان و هرکیلو سیب قرمز و زرد ۶۲۰۰ تومان در مراکز پخش به فروش می‌رسد.
 
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به افزایش خرید میوه در امسال خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۰۰ تن سیب و ۸۰۰ تن پرتقال برای خرید مردم در نظر گرفته شده بود که امسال این رقم با توجه به جمعیت و مسافران نوروزی چند درصد افزایش داشته است.
 
بخشایش با اشاره به عرضه میوه از ۲۵ اسفند ماه در سراسر استان افزود: میوه تنظیم بازار و شب عید در ۱۵ تعاون روستایی، شهرداری و فروشگاه‌های تعاونی مصرف کارکنان دولت و شرکت‌ها و در بیش از ۱۰۰ نقطه استان با هماهنگی صنف میوه و تربار به فروش می‌رسد.
 
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به فشار توزیع میوه شب عید در چند روز پایانی سال خاطرنشان کرد: با توجه به خرید مردم در چند روز آخر سال هیچ‌ گونه مشکلی برای پخش وجود ندارد و مردم می‌توانند به راحتی میوه مورد نیاز خود را تهیه کنند.
 
بخشایش با اشاره به ذخیره میوه تا پایان تعطیلات نوروزی عنوان کرد: معمولا با آغاز سال جدید زائقه مردم هم نسبت به میوه‌ها تغییر می‌کند و به سمت میوه‌های فصل سمت و سو می‌یابد به همین جهت تمام پیش‌بینی‌های لازم برای کم‌بودها صورت گرفته است.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..