استان یزد پتانسیل انتخاب به‌عنوان پایتخت کتاب جهان را دارد

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان یزد با بیان اینکه استان یزد پتانسیل انتخاب به‌عنوان پایتخت کتاب جهان را دارد، گفت: قریب به ۶۰ طرح برای پایتخت کتاب ایران در سال آینده در یزد اجرا می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز سید‌خلف حوتی‌نژاد در نشستی با معاونین صدا و سیمای مرکز یزد که با موضوع پایتخت کتاب ایران برگزار شد با بیان اینکه این طرح، پنج سال است که در کشور اجرا می‌شود اظهار داشت: استان یزد در این پنج دوره به‌عنوان نامزد انتخاب پایتخت کتاب ایران شرکت کرد که امسال توانستیم این افتخار را کسب کنیم.

 
معاون فرهنگی، هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با ابراز اینکه "ما در طرح پایتخت کتاب ایران، قریب به ۶۰ طرح را برای سال آینده برنامه‌ریزی کردیم" اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم این طرح‌ها را به‌صورت دقیق در استان اجرا کنیم و در راستای ترویج کتاب و کتاب‌‌خوانی گام برداریم.
 
 
وی هدف پایتخت کتاب ایران را دستیابی به توسعه همه‌جانبه شهر و توسعه پایدار عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های سرعت‌بخشی به فرهنگ‌سازی در مباحث مختلف، انجام فعالیت با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی است تا ماندگار و اثربخش باشد زیرا و امروزه هر مبحثی در برنامه توسعه دنبال می‌شود به‌دلیل عدم فرهنگ‌سازی با سرعت مناسبی پیش نمی‌رود و انتظارات را برآورده نمی‌کند.
 
حوتی‌نژاد تصریح کرد: ما برای انتخاب استان یزد به‌عنوان پایتخت کتاب ایران برنامه‌های بسیاری را اجرا کردیم که در آن همکاری و تعامل به‌خوبی از سوی همه مسئولان در استان قابل مشاهده بود ولی اگر بخواهیم به‌عنوان پایتخت کتاب جهان معرفی شویم، باید برنامه‌های بین‌المللی را طرح‌ریزی و اجرا کنیم.
 
معاون فرهنگی، هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه یزد توانایی انتخاب به‌عنوان پایتخت کتاب جهان را دارد افزود: هدف یونسکو در پایتخت کتاب جهان، آینده‌نگری و برنامه‌های آینده است که ما در استان یزد باید به‌سمت این مسائل برویم تا بتوانیم در آینده نزدیک به این عنوان دست یابیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..