مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

ثبت ۶۶ وقف در یزد/طرح آرامش بهاری در ۵۶ امامزاده و بقعه متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از ثبت ۶۶ وقف جدید در سال ۹۷ در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام حسین زارع زاده در نشستی خبری با اشاره به اقبال مردم به سنت حسنه وقف اظهار داشت: امسال در سطح استان ۶۶ وقف جدید به ثبت رسیده که بیشترین آنها مربوط به شهرستان‌های یزد و تفت بوده است.

 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از ثبت ۶۱۰ هزار برگ سند موقوفات استان در سامانه جامع موقوفات طی یک‌سال اخیر خبر داد.
 
وی مجموع موقوفات استان یزد را ۱۲ هزار و ۹۶۰ مورد اعلام کرد و یادآور شد: این موقوفات با نیات مختلف از جمله روضه خوانی برای امام حسین (ع)، ازدواج زوج‌های جوان و … در مجموع با ۳۰۰ نیت مختلف وقف شده است.
 
زارع زاده با اشاره به هزینه‌های بالای کسب مجوز برای سرمایه‌گذاری بر موقوفات استان، از تعطیلی سرمایه‌گذاری در این بخش خبر داد و افزود: این هزینه‌ها سرمایه‌گذاری در این بخش را هم برای سرمایه‌گذاران و هم برای اداره کل اوقاف به لحاظ اقتصادی غیرقابل توجیه است.
 
وی یادآور شد: این در حالی است که سرمایه‌گذاری در این بخش نه تنها مزاحمت‌های زمین‌های وقفی رها شده برای شهروندان را رفع می‌کند بلکه موجب توسعه اشتغالزایی و زیبایی سیما و منظر شهری و در نهایت توسعه استان خواهد شد.
 
زارع زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۷۰ درصد از موقوفات استان مربوط به بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: خشکسالی‌های دهه‌های اخیر این موقوفات را بلااستفاده کرده و کاهش درآمدهای اوقاف استان را به دنبال داشته است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در مورد بدهی ادارات به موقوفات نیز بیان کرد: امسال ۱۶ میلیارد تومان از بدهی موقوفات استان وصول شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح آرامش بهاری خبر داد و عنوان کرد: این طرح در ۵۶ امامزاده و بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.
 
زارع زاده ادامه داد: در قالب این طرح ۳۷ مبلغ اعزامی از قم در کنار مبلغان استان در خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری به ارائه خدمات به مجاورین و مسافرین در ایام نوروز خواهند پرداخت.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..