با آغاز اجرای طرح نوروزی؛

۵۷۶ ناوگان عمومی کار جابجایی مسافران یزد را انجام می‌دهند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به آغاز اجرای طرح نوروزی گفت: ۵۷۶ دستگاه وسیله نقلیه عمومی کار جابجایی مسافران یزد را انجام می‌دهند.

به گزارش یزدی نیوزعلی علیخانی  با اشاره به اینکه طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ماه ۹۷ ادامه دارد، ا ظهار داشت: در سطح استان ۵۳ شرکت مسافربری شامل ۲۹ شرکت در مرکز استان و ۲۴ شرکت در شهرستان‌های استان با ۵۷۶ دستگاه ناوگان عمومی برون‌شهری در طول اجرای طرح نوروزی به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

 
علیخانی خاطرنشان کرد: ۳۳۱ دستگاه از این ناوگان اتوبوس و ۱۵۸ دستگاه مینی‌بوس و ۸۷ دستگاه نیز سواری کرایه است که وظیفه مهم جابجایی مسافران را به مقاصد درون و برون‌استانی بر عهده دارند.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد عنوان کرد: ۸۲ درصد از اتوبوس‌های برون استانی و ۶۳ درصد ناوگان مینی‌بوس تحت پوشش شرکتهای مسافربری، دارای عمر زیر ۱۵ سال هستند و میانگین سنی ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس و سواری کرایه در استان یزد به ترتیب ۱۲ و ۱۶ و ۹ سال است.
 
وی همچنین بیان کرد: در این مدت هزار و ۳۹۱ راننده مسئولیت جابجایی و حمل بار و مسافر در سطح استان را بر عهده دارند.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه طرح سفرهای نوروزی با هدف ایجاد بستر امن و ایمن در جاده‌ها است، اجرا می‌شود، افزود: امیدواریم بتوانیم با حضور همکاران راهداری و همراهی رانندگان، آمار تصادفات و تلفات را در محورهای استان یزد در طول سفرهای نوروزی به حداقل برسانیم.
 
علیخانی یادآور شد: در این طرح ۲۶ اکیپ سیار راهداری در طول مسیرها اقدام به گشت‌زنی می‌کنند و اطلاعات مسیرها را در اختیار مدیریت کل سیستم راهداری قرار می‌دهند.
 
وی یادآور شد: همچنین ۱۸ اکیپ ثابت نیز در اجرای این طرح کار پشتیبانی را انجام می‌دهند و در صورت بروز حادثه، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
 
منبع:خبزگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..