طرح «بهرفت» در ایام نوروز یزد اجرا می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اجرای طرح بهرفت در ایام نوروز یزد، از استقرار تیم‌های نوروزی هلال احمر یزد از ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحسن حرازی زاده در نشست خبری با اشاره به اینکه تمام پتانسیل هلال احمر اعضای داوطلب آن است، در ارتباط با خدمات این نهاد در ایام نوروز اظهار داشت: ۲۰ پست ثابت و سه پست سیار در مبادی ورودی و خروجی شهرستانهای استان مستقر هستند که از ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین به خدمت رسانی مشغول میشوند.

 
مدیرعامل هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه امسال نوزدهمین سالی است که سازمان جوانان طرح ویژه‌ای را برای نوروز دنبال می‌کند، افزود: در این ایام بیش از یک هزار و ۵۶ نفر جوان هلال احمری، مسافران نوروزی را در یزد راهنمایی می‌کنند.
 
حرازی زاده به رونمایی از کمپین بهرفت اشاره کرد و ادامه داد: در امتداد فعالیت‌های سال‌های گذشته امسال کمپین بهرفت را آغاز می‌کنیم و امیدواریم چهره‌های فرهنگی هنری و ورزشی همراهی کند تا بتوانیم از آمار حوادث و سوانح بکاهیم.
 
وی با اشاره به اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروز در استان یزد افزود: ۱۲ پایگاه ثابت و چهار پایگاه سیار با مشارکت یک هزار و ۲۸۰ نفر داوطلب و ۳۲۰ دستگاه آمبولانس در روز سیصد دستگاه خودرو نجات روز در استان در ایام نوروز فعالیت می‌کنند.
 
حرازی‌زاده با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای و ایجاد فرصتی برای مواجهه با فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر هستند افزود: کاهش زمان حوادث و افزایش سرعت امدادرسانی در سوانح مختلف کاهش آسیب جانی از حوادث ترافیکی در محورهای برون شهری و موارد مختلف دیگر از دیگر اهداف طرح است.
 
حرازی زاده با اشاره به اینکه اولویت فعالیتهای هلال احمر بحث امداد نجات است افزود: در صورت قرار گرفتن در وضعیتهای اضطراری پیچیده و انواع حوادث و سوانح جاده‌ای با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس گرفته شود .
 
وی به برنامه‌های معاونت داوطلبان هلال احمر استان یزد در نوروز ۹۸ اشاره کرد و گفت: طرح‌های متنوع و خیرخواهانه و آموزشی، فرشتگان رحمت، نیابت، مروجین سلامت، و داوطلب‌یار امداد و نجات در روزهای پایانی سال و نوروز ۹۸ خبر داد.
 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های امدادی اجتماعی و فرهنگی از اصلی‌ترین مسیرهای خدمت بی‌منت جمعیت هلال احمر در جامعه است، گزارشی از عملکرد معاونت امداد و نجات در امسال را بیان کرد و گفت: از ابتدای امسال تا ۲۳ اسفند، سه هزار و ۳۲۸ نفر از نیروهای عملیاتی در قالب ۸۶۱ تیم اعزام شده به سه هزار و ۸۷۷ حادثه دید خدمات‌رسانی شده است.
 
این مسئول مجموعه کل حوادث به وقوع پیوسته امسال را ۷۴۱ مورد بیان کرد و افزود: سوانح جاده‌ای ۲۵۱ مورد، برف و کولاک ۱۵ مورد، طوفان سه مورد، زلزله چهار مورد، کوهستانی ۲۷ مورد، سیل و آبگرفتگی ۲۷ مورد، خدمات حضوری ۳۴۰ مورد، صنعتی و کارگاهی ۱۵ مورد، خدمات مناسبتی ۳۸ مورد، آتش سوزی جنگل و مرتع ۳ مورد و ریزش اوار سه مورد بوده است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..