فرماندار یزد خبر داد؛

تصویب ۲۲۰ طرح اشتغال‌زایی روستایی در ابرکوه

فرماندار ابرکوه از تصویب 220 طرح اشتغالزایی روستایی در این شهرستان و اجرای بیش از 200 مورد از این طرح‌ها در امسال خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمد کاظمی‌نسب» در نشست شورای اداری شهرستان ابرکوه که با حضور آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و «محمدعلی طالبی» استاندار برگزار شد اظهار کرد: در حوزه اقتصادی که یکی از ضرورت‌ها و اولویت‌های اصلی امسال در کشور بود، به ویژه در حوزه مهار وضعیت بیکاری در شهرستان ابرکوه خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاد. 

 
وی افزود: بسته‌های اشتغال‌زایی که در دولت تعریف شده بود، در شهرستان ابرکوه به نحو شایسته به مرحله اجرا در آمد و این شهرستان، پیشتاز استان یزد در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و فراگیر بود. 
 
فرماندار ابرکوه با اشاره به این که این بسته‌ها برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی بود گفت: بیش از ۲۲۰ طرح اشتغا‌‌ل‌زایی در شهرستان مصوب و به بانک معرفی شد که بیش از ۲۰۰ مورد آن در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران به بهره‌برداری رسید. 
 
کاظمی‌نسب تصریح کرد: این طرح‌ها با بیش از ۳۵۰ نفر اشتغال‌زایی به صورت همزمان مورد بهره‌برداری قرار گرفتند و مابقی طرح‌ها هم در سال آینده بهره‌برداری و ۲۵۰ شغل به وسیله این طرح‌ها ایجاد می‌شود. 
 
این مسئول ادامه داد: همچنین امسال ۳۲ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که تعدادی از آنها در ایام الله دهه فجر شروع به کار کردند و بیش از ۲۰۰ فرصت شغلی جدید در این طرح‌ها به وجود آمد. 
 
وی افزود: امسال و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روسا و سازمان‌های ما فرصت مروری در ارتباط با عملکرد چهل ساله انقلاب داشتند و این تفاوت‌ها و دستاوردها بسیار بیشتر است. 
 
فرماندار ابرکوه خاطرنشان کرد: در سال ۵۷ تنها ۴۰ کیلومتر راه آسفالته در این شهرستان وجود داشت و تمام راه‌های آسفالت به غیر از این ۴۰ کیلومتر در شهرستان ابرکوه مربوط به پس از انقلاب اسلامی است. 
 
کاظمی نسب گفت: در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان تنها یک مرکز بهداشتی درمانی کوچک سرپایی داشت که در اوایل انقلاب فعالیت می‌کرد ولی الان این شهرستان دارای یک بیمارستان ۹۶ تخت خوابی با کادر پزشکی مجرب و تجهیزات لازم است که البته نیازهایی هم هست که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. 
 
وی افزود: بیش از ۴۵۰ برنامه در سه ماهه پایانی امسال در شهرستان ابرکوه به مناسبت بزرگداشت چهلمین سال انقلاب داشتیم و برخی از این برنامه‌ها همچنان در حال اجرا و انجام هستند و تمامی این برنامه‌ها دستاوردهای انقلاب را برای نسل جوان معرفی می‌کند. 
 
وی با اشاره به این که جهاد تغییر کشت و تولید دام در شهرستان ابرکوه آغاز شده گفت: در حوزه صنعت گردشگری در شهرستان ابرکوه چندین طرح میلیاردی در دست ساخت است یا اخیرا به بهره‌برداری رسیده است. 
 
به گفته فرماندا ابرکوه، این شهرستان نزدیک‌ترین کویر به مثلث گردشگری ایران به حساب می‌آید و از این پتانسیل بالا به بهترین نحو برای ایجاد رونق و خلق توسعه در استان می‌توانیم بهره‌برداری کنیم. 
 
کاظمی نسب با اشاره به این که زمینه حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در شهرستان ابرکوه فراهم شده عنوان کرد: در یک سال منتهی به آذرماه و با وجود تمام مشکلات و دغدغه‌هایی که در حوزه اقتصادی بود، امسال سالی بسیار خوب و پربار برای اقتصاد در شهرستان ابرکوه بود. 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..