استاندار یزد:

حفظ اشتغال موجود از اولویت های استان است/ ابرکوه می تواند قطب گردشگری استان و کشور باشد

استاندار یزد در شورای اداری شهرستان ابرکوه با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و اقدامات دشمنان در این زمینه خاطرنشان نمود: در شرایطی که امید و اعتماد مردم توسط دشمن هدف قرار گرفته شده بود، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، همدلی و اتحاد مردم و عزم آنها در حفظ و حراست از دستاوردها و آرمان‌های نظام مقدس جمه...

به گزارش یزدی نیوزنشست شورای اداری شهرستان ابرکوه،  با حضور "‌آیت الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، "‌محمدعلی طالبی" ‌استاندار یزد، ‌"‌احمد ترحمی" ‌معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار، ‌"‌عباس حیدری" ‌مدیرکل حوزه استاندار، ‌"‌حجت الاسلام عباس زارع" ‌مشاور استاندار در امور روحانیون، ‌"‌حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی" ‌امام جمعه، "‌محمد کاظمی نسب" ‌فرماندار ابرکوه و اعضای شورای اداری این شهرستان در فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با اشاره به اینکه شهرستان ابرکوه، پس از بهاباد و بافق،  سومین شهرستان استان است که میزبان سفرهای استانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و استاندار است، ‌بیان نمود: جای تقدیر از ایشان دارد که ‌شهرستان های تقریبا محروم استان را برای این سفرها در نظر گرفته اند.
"‌محمدعلی طالبی" ‌ادامه داد: سالی که پشت سر گذاشتیم با مشقتهایی به ویژه در حوزه اقتصادی همراه بود و با خروج آمریکا از برجام، اعمال تحریم‌های جدید علیه نظام و عدم پیش بینی بعضی از شرایطی که می‌توانست زمینه کاهش مشکلات را فراهم کند، سختی‌هایی به مردم تحمیل شد.
‌وی افزود: در شرایطی که امید و اعتماد مردم توسط دشمن هدف قرار گرفته شده بود، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، همدلی و اتحاد مردم و عزم آنها در حفظ و حراست از دستاوردها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مشاهده کردیم که جای قدردانی دارد.
استاندار یزد گفت: باید به فکر اعمال شرایطی باشیم که با کمترین مشکلات، خدمات صادقانه و مناسب به مردم ارائه شود و مهم آن است که در سال جدید زمینه های لازم برای مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف را فراهم کنیم.
طالبی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دولت با مشکلات مختلف روبروست و بودجه کشور هم نشان می‌دهد که ما در سال آینده نمی توانیم تا حدود زیادی  به سرمایه‌گذاری دولت چشم داشته باشیم، باید بر فراهم کردن هر چه بیشتر زمینه مشارکت ‌بخش خصوصی و مردم در عرصه های مختلف تمرکز کنیم.
رییس شورای اداری استان ادامه داد: ‌درحال حاضر حفظ اشتغال موجود استان، اولویت اصلی ماست و در کنار آن افزایش اشتغال با استفاده از ظرفیت‌های مختلفی که در جای جای استان دیده می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه اگر شرایط لازم را فراهم کنیم این ظرفیت‌ها به درستی مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: در شهرستان ابرکوه نمونه‌های زیادی از طرح‌های نیمه تمام چه در حوزه‌ عمرانی و چه در حوزه اقتصادی موجود است که در صورت تکمیل، فرصت‌های شغلی خوبی به وجود می‌آورند و بسیاری از مشکلات استان و شهرستان در بحث اشتغال برطرف خواهد شد.
‌استاندار یزد خاطرنشان کرد: خوشبختانه اراده خوبی هم ‌در استان و هم در شهرستان برای رفع این مشکل وجود دارد و ما جلسات مختلفی در این حوزه داشته ایم تا انشاالله بتوانیم این طرح‌ها را عملیاتی کنیم.
 
 
درها را به روی سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری ابرکوه باز کنیم
 
 
طالبی گفت: ظرفیت‌های بسیار خوب دیگری هم در شهرستان ابرکوه ‌است و زیرساخت‌هایی در این شهرستان فراهم است و می‌تواند امکاناتی ایجاد شود که شهرستان را به  قطب گردشگری استان و حتی کشور بدل کند.
عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: موقعیت بسیار خوب شهرستان ابرکوه در نقطه تلاقی استان‌های یزد، اصفهان و فارس این امکان را به ما می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری و بافت تاریخی شهرستان داشته باشیم.
وی افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ابرکوه بازدهی لازم را دارد و اگر درها را به روی سرمایه‌گذاران باز کنیم، خواهیم دید که این شهرستان بسیار بیشتر از برخی نقاط دیگر می‌تواند محلی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی و شکل گیری رونق اقتصادی باشد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: در کنار تمام گام هایی که در حوزه اقتصادی، معیشتی و توسعه گردشگری و میراث فرهنگی بر می‌داریم، در حوزه اجتماعی و سیاسی هم با ظرفیتهایی که در این شهرستان ‌و استان موجود است ، بتوانیم با ایجاد اتحاد، همدلی و وفاق، زمینه های خدمت هر چه بهتر به مردم را فراهم کنیم.
 
 
تصویب ۲۲۰ طرح اشتغال زایی پایدار روستایی در شهرستان ‌ابرکوه
 
 
فرماندار شهرستان ابرکوه نیز در این نشست از تصویب ۲۲۰ طرح اشتغال زایی پایدار روستایی در این شهرستان و اجرای بیش از ۲۰۰ مورد از این پروژه ها در امسال خبر داد و گفت: در حوزه اقتصادی که یکی از ضرورت‌ها و اولویت‌های اصلی امسال در کشور ‌و استان بود، به ویژه در حوزه مهار وضعیت بیکاری در شهرستان ابرکوه خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاده است.
"محمد کاظمی نسب" ‌ادامه داد: این طرح‌ها با بیش از ۳۵۰ نفر اشتغال‌زایی به صورت همزمان مورد بهره‌برداری قرار گرفتند و مابقی طرح‌ها هم در سال آینده بهره‌برداری و ۲۵۰ شغل به وسیله این طرح‌ها ایجاد می‌شود.
کاظمی نسب ‌خاطرنشان کرد: همچنین امسال ٣٢ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ٦٢ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که تعدادی از آنها در ایام الله دهه فجر شروع به کار کردند و بیش از ٢٠٠ فرصت شغلی جدید برای شهرستان ابرکوه به وجود آمد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..