نیازمند احیای فرهنگ ملی و اسلامی در کشور هستیم

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه نیازمند احیای فرهنگ ملی و اسلامی در کشور هستیم گفت: باید دنبال راه‌حلی برای مشکلات باشیم نه اینکه بیان نقص‌ها را عادت خود قرار دهیم.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در نشست ائمه جمعه استان یزد که در تالار فرهنگیان برگزار شد به نقش مهم ائمه جمعه در راستای تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: هر یک از ائمه جمعه هر نوع اطلاعاتی در خصوص هر بندی از این بیانیه دارند جمع آوری کنند و مجموعه‌ای از آن گردآوری و به عنوان یک منشور در اختیار دیگران قرار گیرد.

 
امام جمعه بهاباد در ادامه با اشاره به اینکه ما باید در مباحث مختلفی در کشور فرهنگ سازی کنیم گفت: فرهنگ مصرف، فرهنگ رفتاری، فرهنگ معاشرت و بسیاری از فرهنگ‌ها هستند که باید در کشور به خوبی جا بیافتد تا بتوانیم یک کشور ایده آل در تمام زمینه‌ها داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه یکی از نقاط ضعف مردم کشور را در زمینه فرهنگ رفتاری است تصریح کرد: هر زمانی که بحث فرهنگ رفتاری مطرح می‌شود نگاهمان به سمت ادارات می‌رود در حالی که اینگونه نیست و مردم ما به این کار عادت کرده‌اند که هر کاری را پاسخ و در مقابل آن عکس العمل نشان دهند.
 
 
بشکانی به اهمیت توجه به فرهنگ خانواده اشاره و تاکید کرد: ما باید به فرهنگ ملی و اسلامی بازگردیم و آن را احیا کنیم تا بتوانیم در راستای رسیدن به یک زندگی ایده آل قدم برداریم.
 
امام جمعه بهاباد با از دیگر نقاط ضعف موجود در کشور را عدم انجام صحیح فرهنگ مصرف هستیم گفت: امروزه خانواده‌ها فرزندانشان را با تمام امکانات به خانه بخت می‌فرستند و این مسئله سبب می‌شود که مرد و زن برای به دست آوردن چیزی در زندگیشان تلاش نکنند و همین کار سبب افزایش آمار طلاق شده است که باید به آن بازنگری شود.
 
وی اشاره به اینکه ما باید راه‌حلی برای مشکلات داشته باشیم نه اینکه بیان نقص‌ها را عادت خود قرار دهیم اضافه کرد: کسانی که در هر بخشی انتقاد دارند، راه‌حلی را برای آن ارائه کنند تا بتوانند آن را حل کنند.
 
چرا از حضور روحانیت در بعضی از مدارس و دانشگاه‌ها خودداری می‌شود؟
 
حجت الاسلام رضا علیزاده در این نشست با بیان اینکه در بحث اقتصادی نقش ائمه جمعه نباید کمرنگ شود اظهار داشت: ائمه جمعه باید در ابعاد فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی برای مردم روشنگری کنند.
 
امام جمعه بخش بهمن با اشاره به اینکه ائمه جمعه باید دغدغه‌های بسیاری در بعد فرهنگی داشته باشند خاطرنشان کرد: از برخی از مسئولان در شهرستان و یا بخش‌ها که همکاری با ائمه جمعه ندارند گلایه‌مند هستیم.
 
وی به اهمیت حضور مسئولان بخش‌ها و شهرستان‌ها در نمازهای جمعه اشاره و اضافه کرد: مردم از ائمه جمعه سوالاتی دارند که چرا مسئولان در نماز جمعه حضور ندارند ولی آنها باید بدانند که این حضور می‌تواند سبب پیوند محکمی بین مسئولان و ائمه جمعه می‌شود.
 
علیزاده با طرح این سوال که چرا از حضور روحانیت در بعضی از مدارس و دانشگاه‌ها خودداری می‌شود؟ افزود: اگر مسئولان بخش‌ها و یا شهرستان‌ها گزارش کاری را ارائه می‌کردند و این گزارش‌ها به ائمه جمعه منتقل می‌شد تا آنها نیز بتوانند برای مردم بازگو کنند، بسیاری از مشکلات بخش‌ها و یا شهرستان‌ها به خودی خود مرتفع می‌شد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..