رئیس کانون وکلای استان یزد:

طرح جامع پذیرش و کارآموزی وکالت استقلال کانون وکلا را سلب می کند

رئیس کانون وکلای استان یزد گفت: اجرای طرح جامع پذیرش و کار آموزی وکالت، علاوه بر سلب استقلال کانون وکلا، عدالت را نیز خدشه دار می کند.

به گزارش یزدی نیوز محمدحسین جعفری در نشستی خبری اظهار داشت: کانون وکلا یک کانون مستقل و خودگردان است که منبع درآمد آن از حق عضویت وکلا تأمین می‌شود و و به هیچ نهادی وابسته نیست.

 
وی با اشاره به مرجع بودن وکلا بیان کرد: قشرهای مختلف جامعه اعم از بزه دیدگان، فریب خوردگان، کودکان آسیب دیده و… و صنف‌های مختلف مانند تجار، کارگران، رسانه‌ها و سایر اقشار برای حل مسائل حقوقی به وکلا مراجعه می‌کنند و از این‌رو وکلا با تمامی افراد جامعه در ارتباط هستند.
 
جعفری با اشاره به دو چالش پیش روی کانون وکلا گفت: دو چالش بزرگ و مهم که امروز عدالت را تهدید می‌کند شامل طرح جامع پذیرش و آموزش کارآموزی وکالت و آئین نامه اجرایی موضوع ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه است.
 
رئیس کانون وکلای استان یزد تاکید کرد: طرح جامع پذیرش و آموزش کارآموزی وکالت یک طرح غیرکارشناسی و غیر قابل دفاع است.
 
وی افزود: این طرح استقلال کانون وکالت را سلب می‌کند و مانند اسیدی است که چهره عدالت را از بین می‌برد.
 
جعفری ادامه داد: این طرح با ۱۸ ماده یک طرح غیر جامع بوده و حقوق مردم مورد تعرض قرار خواهد گرفت زیرا با اجرای آن فارغ التحصیلانی وارد عرصه وکالت می‌شوند که از علم و سواد کافی برخوردار نیستند.
 
رئیس کانون وکلای استان یزد با اشاره به ویژگی‌هایی که یک وکیل داراست، عنوان کرد: وکیل باید عالم، با ایمان و متعهد باشد تا بتواند از حقوق موکل خود به نحو احسن دفاع کند.
 
وی، یکی از آسیب‌های جدی اجرای این طرح را آسیب به حاکمیت و مردم دانست و اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح اشتغالزایی است اما اشتغالزایی برای افراد ناکارآمد و بی سواد هم موجب آسیب به حاکمیت و مردم می‌شود وهم درصد بیکاری وکلا را افزایش می‌دهد.
 
جعفری همچنین با اشاره به لغو آئین نامه اجرایی موضوع ماده ۱۸۷ قانون سوم توسعه بیان داشت: این آئین نامه نیز استقلال وکلا و کانون وکالت را سلب خواهد کرد که این موضوع به عدالت آسیب خواهد زد و باید این آئین نامه لغو شود.
 
رئیس کانون وکلا استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: این همایش ۱۱ اردیبهشت در پردیس بین المللی علوم پزشکی و ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۹۸ در هتل پارسیان صفائیه برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در این همایش ۲۰۰ نفر از نخبگان حقوقی و مقامات کشوری و استانی نیز حضور خواهند داشت.
 
جعفری افزود: از جمله اهداف برگزاری این همایش را می‌توان بررسی چالش‌های مردم و نظام حقوقی، اتخاذ وحدت رویه میان وکلا، بررسی قوانین حوزه وکالت و … برشمرد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..