افزایش درآمدهای استان یزد به قریب ۱۳ هزار میلیارد ریال

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به درآمد حدود 13 هزار میلیارد ریالی استان در 11 ماهه ابتدایی امسال، این میزان را 10 درصد کمتر از مقدار مصوب ذکر کرد

به گزارش یزدی نیوز «سید مجتبی حسینی‌پور» در نشست ستاد درآمد و تجهیز منابع استان گفت: عملکرد ۱۱ ماهه درآمد‌های عمومی استان، ۱۲ هزار و ۹۲۱ میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته ولی نسبت به میزان مصوب۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 
وی افزود: ۹۶.۲ درصد از درآمدهای عمومی استان را درآمدهای مالیاتی تشکیل می‌دهد و ۲.۸ درصد خدمات و فروش کالا و یک درصد نیز مربوط به جرایم و خسارات است.
 
حسینی‌پور همچنین اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی ۱۱ ماهه سال ۹۷ نسبت به یازده ماهه سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش و نسبت به میزان مصوب، ۷ درصد کاهش یافته است.
 
وی افزود: مجموع درآمدهای مالیاتی استان ۱۲ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال بوده است که شش هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال را مالیات‌های مستقیم و پنج هزار و۹۶۲ میلیارد ریال آن را مالیات‌های غیر مستقیم به خود اختصاص داده است. 
 
این مسئول مالیات‌های مستقیم را شامل مالیات اشخاص حقوقی غیر دولتی، حقوق بخش عمومی، حقوق بخش خصوصی و مشاغل ذکر کرد و افزود: مالیات‌های مستقیم استان نسبت به میزان مصوب۱۲درصد کاهش یافته و مالیات‌های غیر مستقیم که عمده آن ارزش افزوده است، نسبت به مبلغ مصوب ۳ درصد کاهش داشته است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..