استاندار یزد:

شورای استان به سمت ایجاد همگرایی در توسعه متوازن حرکت کند/ نگاه کلان و گفتمان مشترک پشتوانه حل مشکلات بین بخشی

«محمدعلی طالبی» بر نگاه کلان و گفتمان مشترک به عنوان پشتوانه حل مشکلات بین بخشی اشاره و گفت: شورای استان به سمت ایجاد همگرایی در توسعه متوازن حرکت کند.

به گزارش یزدی نیوزدر دیدار و نشست هم اندیشی اعضای شورای استان با استاندار یزد بر موضوع بازتعریف جایگاه شورای استان بر محور کلان نگری، تصمیم سازی و ایجاد همگرایی برای حرکت به سمت توسعه متوازن   تاکید شد.

استاندار یزد بیان کرد:جایگاهی فراتر از شوراهای شهر و روستا در زمینه ایجاد هم افزایی و انسجام بخشی به فعالیت ها برای شورای استان متصور هستیم و انتظار می رود رویکرد ها به سمت تقویت مشارکت مردم و دولت برای پیشبرد مناسبات مشترک جهت دهی شود.
« محمدعلی طالبی» افزود:حضور شورای استان در شورای برنامه ریزی و سایر جلسات تصمیم ساز با جایگاه تشریفاتی معنایی ندارد و باید ماموریت اثرگذاری و ایفای نقش کاربردی در درون شورا تعریف و به سمت ایجاد همگرایی در توسعه متوازن حرکت کند.
طالبی به جایگاه فرهنگ سیاسی و تکیه بر اصل مشارکت در تقویت جایگاه شوراها اشاره و خاطرنشان کرد:لازم است افرادی که به شوراهای شهر و روستا ورود پیدا می کنند جایگاه شوراها را با رفتار،تصمیم ها و سطح فعالیت مناسب ارتقا دهند و زمینه را برای حضور چهره های شاخص و تاثیرگذار فراهم سازند. 
وی اظهار داشت:در آموزه های دین اسلام به اصل شورا و مشورت تاکید شده است اما هنوز نتوانسته ایم این موضوع را به ساختار اصلی در جامعه و جریان توسعه تبدیل کنیم؛بنابراین ضروریست شورای استان در ساختاری جدید بر مباحث کلان تمرکز کند.
 
 
*جایگاه شورا باوری در مدیریت استان/اعضای شوراهای شهر و روستا از فعالیت انفعالی فاصله بگیرند
 
 
 
استاندار یزد گفت:در مدیریت استان شورا باوری وجود دارد و شوراها از این فرصت برای کمک به حل موضوعات بین شهرستانی و استان از جمله آب،محیط زیست،اشتغال و توسعه متوازن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و در تقویت ارتباط دولت ،شوراها و مردم بکوشند.
عالی ترین مقام اجرایی استان یادآورشد:هیئت های تطبیق فعالیت و عملکردی شفاف داشته باشند و فرمانداری ها نیز نهایت همکاری با شوراها را مورد توجه قرار دهند مگر در مواردی مغایر قانون که باید به صورت جدی مورد توجه و اصلاح شود.
طالبی بیان کرد:برخی از اعضای شورا در ابتدا برنامه ها و وعده هایی را مطرح می کنند که متاسفانه به مرور درگیر حاشیه ها و سایر موضوعات می شوند و از هدف اصلی خود غافل می مانند،اعضای شورا نسبت به گذر زمان و از دست رفتن فرصت ها حساس باشند و از انفعالی عمل کردن در برخی موضوعات فاصله بگیرند.
 
وی افزود:شوراهای شهرهای مختلف با محوریت شورای استان مسائل شاخص و نیازمند ساماندهی را اولویت قرار دهند و با اراده جمعی و با تیکه بر زبان،فرهنگ و اعتقادات مشترک موضوعاتی از جمله تقسیمات کشوری و محدوده شهرها را به شکل روشن مشخص و حل و فصل نمایند.
استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد:با رویکرد کلان نگری،هم اندیشی،تصمیم سازی و ورود شورای استان و سایر اعضای شوراهای شهر و روستا به عنوان بازوی پرتوان مردم و جامعه محدودیتی برای برگزاری جلسات و زمینه سازی برای تقویت همکاری سایر بخش ها با شوراها در استان وجود ندارد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..