استاندار یزد:‌

استفاده از همه ظرفیت های استان برای تحقق برنامه های یزد پایتخت کتاب ایران/ کمیته ایده پردازی در حوزه کتاب در استان تشکیل شود‌

استاندار یزد با بیان اینکه انتخاب پایتخت کتاب، احترام ایران به فرهیختگی و اندیشه ورزی یزد است بر استفاده از همه ظرفیت های استان برای تحقق برنامه های یزد پایتخت کتاب ایران تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز"‌محمدعلی طالبی" استاندار یزد ‌در نشست شورای سیاست‌گذاری یزد پایتخت کتاب ایران که در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه برای کسب عنوان «یزد پایتخت کتاب ایران» برنامه‌های خوب و تأثیرگذاری در استان تدوین‌ شده بود، گفت: برای تحقق برنامه های این عنوان باید مسئولان دستگاه‌های مربوطه اهتمام جدی‌تری داشته باشند و از همه ظرفیت های استان در این مسیر استفاده شود.

وی ادامه داد: انتخاب پایتخت کتاب، احترام ایران به فرهیختگی و اندیشه ورزی یزد است.
طالبی افزود: باید مدنظر داشت برنامه‌هایی که برای استمرار این عنوان ارزشمند اجرا می شود، نباید تزئینی باشد تا سال آینده در چنین زمانی تأسف نخوریم که از این فرصت طلایی بهره‌برداری لازم را نکردیم و بعد از مدتی هیچ یادگاری از این عنوان بسیار پرافتخار برای یزد و یزدی‌ها باقی نخواهد ماند.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: علاوه بر عزم جدی دستگاه‌ها در تحقق برنامه‌های یزد پایتخت کتاب ایران، باید آسیب‌شناسی و مطالعه‌ای هم از شهرهایی که این عنوان را در سال‌های قبل داشتند ازسوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت گیرد تا نقاط ضعف و موانعی که بر سر راه آنها وجود داشته است موردبررسی قرار گیرد تا در استان با آن مشکلات روبرو نشویم.
وی یادآور شد: هر جا موانعی یا فعالیتی در این زمینه در دستگاهی به‌کندی انجام شد حتماً منعکس شود تا تذکرات لازم در این رابطه داده شود.
استاندار یزد گفت: همچنین تفاهم‌نامه‌ای که در راستای عنوان یادشده با دستگاه‌های مختلف استان و برخی سازمان های مردم نهاد منعقد شده است باید به‌صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد و از ظرفیت‌ شهرستان‌های استان هم در این زمینه استفاده شود و همه استان از برکت این عنوان بهره مند گردند.
طالبی در پایان سخنان خود تصریح کرد: امروز دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی می‌توانند در کنار هم و با تعامل با یکدیگر، هم‌افزایی بی‌نظیری در استان به وجود آورند بنابراین لازم است از این فرصت پیش رو به‌خوبی استفاده شود و زمینه رشد و توسعه استان را در این فعالیت‌ها فراهم کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست، ‌گفت: یزد از بین پنج شهر که به مرحله نهایی راه یافتند با نظر داوران به‌عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ٩٨ انتخاب شد.
"مجید جوادیان زاده" افزود: یزد از بین ۱۵۰ شهر نامزد پایتخت کتاب ، صاحب این برند ارزشمند فرهنگی ایران شده است.
‌در این جلسه از دست اندرکاران و فعالان یزد پایتخت کتاب ایران با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.
گفتنی است یزد به‌عنوان پایتخت کتا‌ب ایران در چهارم اسفندماه سال جاری با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه پنجمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، معرفی شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..