برگزاری دومین شورای راهبری خوشه زیلو در دانشگاه میبد

دومین شورای راهبری خوشه زیلو با حضور اعضای این شورا به میزبانی دانشگاه میبد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز«مسعود عظیمی» مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در ابتدای این نشست ثبت جهانی میبد به عنوان شهر زیلو را تبریک گفت و از زحمات صورت گرفته برای کسب این افتخار در شهرستان قدردانی کرد.

 
در ادامه «محمدرضا دهقانی» عامل توسعه خوشه نیز گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته طی سه ماه اخیر ارائه و تصریح کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان زیلوباف، برگزاری دور آموزشی تربیت مربی هنر زیلوبافی و افتتاح دفاتر خوشه در شهرهای یزد و میبد از اهم اقدامات انجام شده در این مدت بوده است.
 
این مسئول همچنین از آغاز طرح سنجش سلامت هنرمندان زیلوباف خبر داد و در مورد هر کدام از اقدامات و برنامه‌های توسعه خوشه زیلو توضیحاتی ارائه کرد.
 
گفتنی است؛ در این نشست پیرامون ایجاد کتابخانه و مرکز اسناد تخصصی زیلو با همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی و نیز ایجاد کارگاه مشترک رنگرزی گیاهی با حضور کارگاه های زیلوبافی بحث و تصمیم‌گیری شد.
 
یادآور می‌شود، در نشستی با حضور رییس، معاون آموزشی و مدیر پژوهشی و نماینده دانشکده ایران‌شناسی دانشگاه میبد توسعه همکاری‌های این دانشگاه با خوشه زیلو مورد توافق قرار گرفت.
 
انجام پژوهش‌های مشترک در مورد زیلو، برگزاری همایش‌های هنر زیلوبافی در میبد و توسعه فعالیت‌های کارآفرینانه دانشجویان در این رابطه از موضوعات مورد اهتمام طرفین در این نشست بود.
 
منبع:ایسنا یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..