استاندار یزد:

جهت دهی سرمایه گذاری مبتنی بر رویکردهای اشتغال/مشوق های سرمایه گذاری ویژه استان یزد شناسایی شود

«محمدعلی طالبی» با تاکید بر جهت دهی سرمایه گذاری مبتنی بر رویکردهای اشتغال و ظرفیت منابع انسانی متخصص بیان کرد: مشوق های سرمایه گذاری ویژه استان یزد شناسایی و فعال شود.

به گزارش یزدی نیوز،استاندار یزد در نشست هم اندیشی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گفت:در موضوع فعال سازی ظرفیت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی این مرکز می تواند نقشی محوری در بخش های مختلف استان ایفا نماید.

« محمدعلی طالبی» افزود:با توجه به محدودیت های ایجاد شده در مسیر سرمایه گذاری خارجی توجه و تمرکز بر فرصت های داخلی ضرورت دارد و رونق اقتصادی در استان باید مورد توجه جدی و  فعالانه اعضای مرکز خدمات سرمایه گذاری قرار گیرد.
طالبی بر ارزیابی همکاری دستگاه های اجرایی در حوزه سرمایه گذاری تاکید و  بیان کرد:در برخی موضوعات تعریف شده سرمایه گذاری در حال شکل گیری است و بر این مبنا عرصه هایی که مردم و سرمایه گذاران خُرد تمایلی برای حضور ندارند شناسایی و در شکل های دیگر فعال سازی شوند.
وی اظهار داشت:جهت دهی سرمایه گذاری در استان مبتنی بر رویکردهای اشتغال،توجه به شرایط زیست محیطی و آب،پرداختن به پتانسیل های دانش بنیان،گردشگری،سلامت و ظرفیت منابع انسانی توانمند صورت گیرد تا بتوانیم در مسیر توسعه متوازن گام برداریم.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد:علاوه بر مشوق های سرمایه گذاری ملی،مشوق هایی نیز ویژه استان شناسایی شود و با بررسی نمونه های اجرایی در سایر استان ها و بهره گیری از ظرفیت های قانونی نقطه قوتی بر جاذبه های فعالیت اقتصادی در یزد صورت گیرد.
استاندار یزد تقویت تسهیلات و مشوق ها را بر جذب سرمایه گذاری خواستار شد و گفت:تدبیر در موضوع فعال سازی و تعیین و تکلیف ظرفیت های راکد بسیار مهم است و از سوی دیگر نیز در معرفی زمینه های سرمایه گذاری زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات و جایگاه علمی استان نیز مورد توجه باشد.
طالبی افزود:شناسایی توانمندی های ایرانیان خارج از کشور به ویژه یزدی های مقیم سایر کشورها با نگاهی ویژه در موضوع سرمایه گذاری صورت گیرد تا استان از فرصت ها و زمینه های فعالیت اقتصادی در این عرصه نیز بهره مند شود.
وی بیان کرد:بر مبنای نظرات کارشناسی،پیشنهادات بخش های مختلف و دستگاه های اجرایی اشتراک نظر در زمینه جذب سرمایه گذاری و جهت دهی فعالیت های اقتصادی در استان صورت گرفته و مرکز خدمات سرمایه گذاری نیز محور مذاکرات و جلسات برای اجرایی شدن این برنامه ها باشد.
 
 
*تسهیل شرایط و توازن بخشی به سرمایه گذاری در استان یزد
 
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد نیز در این جلسه گفت:در کشور به شکلی طرح شده بود که جریان سرمایه گذاری در یزد روان نیست و با اقداماتی که ازسوی مرکز خدمات سرمایه گذاری محقق شد بر این موضوع غلبه و جمع بندی فرصت های سرمایه گذاری در یک قالب نیز فصلی جدید در این زمینه گشود.
«علی زینی وند» افزود:برخی فرصت های سرمایه گذاری در استان راکد مانده است برای توزان بخشی به فعالیت های اقتصادی موضوعات بلاتکلیف تا پایان سال ۹۰ بررسی و مابقی آن نیز در حال تعیین و تکلیف است و بررسی های کارشناسی راهی است که فرصت های موجود فعال شوند.
زینی وند با اشاره به تبدیل مرکز خدمات سرمایه گذاری به پنجره واحد فیزیکی سرمایه گذاری  در استان خاطرنشان کرد:برای توزان بخشی به سرمایه گذاری نشست هایی با حضور فرمانداران،نمایندگان دستگاه های اجرایی و فعالان این حوزه جهت شناسایی توانمندی شهرستان ها و تبدیل به سند نیز صورت گرفته است. 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..