معاون دادگستری استان یزد:

۴۲۰۰ پرونده اختلافات خانوادگی به معاونت پیشگیری دادگستری ارجاع شد

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد از ارجاع ۴ هزار و ۲۰۰ پرونده اختلافات خانوادگی به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد طی سال جاری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز محمدحسین رحیمی زاده  در نشستی خبری اظهار داشت: با تقویت روحیه جهادی در انجام وظایف خود باید تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را افزایش دهیم و تمام سازمان‌ها و نهادها با اعتقاد به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همراه با واقع گرایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود، باید بتوانند این آسیب‌ها را به حداقل برسانند.

 
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر پیشگیری، این آسیب‌ها باید بهتر و دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرند و راهکار مناسب برای حل آن ارائه شود.
 
رحیمی زاده ادامه داد: رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید در حوزه تعلیم و تربیت به کار گرفته شود زیرا این حوزه نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند.
 
معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: برخی از احکام اسلامی و قانون رویکرد پیشگیرانه دارند که استفاده از آنها در این راستا می‌تواند اثرگذار باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرونده‌های ارسالی به شورای حل اختلاف یزد عنوان کرد: وظیفه اصلی معاونت پیشگیری از وقوع جرم مداخله در دعاوی خانوادگی است.
 
رحیمی زاده ادامه داد: تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ پرونده اختلاف خانوادگی با موضوع مهریه، نفقه، طلاق، ملاقات فرزند و … تشکیل شده که تنها ۳ هزار مورد از آنها به دستگاه قضائی ارجاع شده و بقیه دعاوی با سازش و حل اختلاف پایان یافته است.
 
معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به روند طلاق توافقی در استان بیان داشت: در زمینه طلاق توافقی استان یزد رتبه ۲۶ کشور را دارد و امید است این جایگاه حفظ شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشگیری از وقوع جرایم خرد مانند آلودگی صوتی، بدحجابی و…. اظهار داشت: تا امروز پنج کارگاه امنیتی اجتماعی با حضور ۳۰ نفر و به صورت هفتگی برگزار شده است.
 
رحیمی‌زاده با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ۳۵ نفره در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: حدود ۷۰۰ نفر از دانشجویان مجرد در دوره‌های آموزش‌های حقوقی، مذهبی، روانشناسی، ازدواج و… در دانشگاه‌ها شرکت کرده‌اند.
 
معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد با اشاره به سامانه سجام اظهار کرد: مردم از طریق این سامانه می‌توانند به صورت ناشناس گزارش‌هایی در ارتباط با زمین خواری، احتکار و … دهند که این گزارش‌ها قابل پیگیری خواهد بود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..