دفاتر استانداردسازی در یزد گسترش می‎یابد

مدیر کل استاندارد استان یزد با اشاره به وجود نمایندگی استاندارد تنها در شهرستان میبد، گفت: گسترش دفاتر استانداردسازی در سایر شهرستان‌های استان در دستور کار این اداره کل است.

به گزارش یزدی نیوز«محمد حسین ماجدی اردکانی» در نشست شورای معاونان این اداره کل که به منظور بررسی عملکرد سال ۹۷ و برنامه ‎ ریزی سال ۹۸ تشکیل شده بود، افزود: ایجاد دفاتر استانداردسازی موجب نظارت بیشتر بر روند تولید، ارائه خدمات و ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی به ویژه در مناطقی که نمایندگی استاندارد وجود ندارد می شود.

 
وی ادامه داد: تاکنون سه دفتر استانداردسازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحدیزد، کانون کارشناسان دادگستری استان یزد و سومین دفتر در محل اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا، نقره و جواهر یزد با حضور مسئولان اداره کل استاندارد استان افتتاح شده است.
 
دبیر کارگروه استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات استان در ادامه تصریح کرد: در شهرستان میبد دارای نمایندگی استاندارد هستیم ولی در دیگر شهرستان ‎ ها که نمایندگی استاندارد وجود ندارد با مذاکراتی که با فرمانداران هر شهرستان داشته و داریم، به دنبال ایجاد دفاتر استانداردسازی هستیم تا از این طریق، مسیر استانداردسازی و توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد و دیگر موضوعات مرتبط بین مرکز استان و شهرستان را به کوتاه ترین حد ممکن برسانیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کارشناسان اداره کل و همچنین کارشناسان شرکت ‎ های بازرسی و  نمونه‏برداری، به طور متوسط و حداقل چهار بار در سال از واحدهای تولیدی و مراکز خدماتی کل مناطق استان بازدید و بازرسی ‎ های لازم را انجام می‏دهند و در واقع از این طریق، اداره کل استاندارد استان یزد بر روند تولید و چگونگی ارائه خدمات در  استان نظارت دارد.
 
ماجدی اردکانی در پایان افزود: از سال ۹۴ تاکنون، ۱۹ جلسه شورای استاندارد و کارگروه استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات در استان تشکیل شده که در برنامه است تا مصوبات تمام نشست ‎ های مرکز استان و شهرستانها توسط مسئولان ذیربط اجرایی شود، ضمن این که پیگیر هستیم تا برای سال ۹۸ با الهام از تجارب گذشته، برنامه ‎ های بهتر و کامل‏تری ارائه شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..