استاندار یزد:

کمیته ای برای بررسی مستمر واگذاری پروژه های نیمه تمام یزد تشکیل شود

استاندار یزد در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: لازم است کمیته ای برای بررسی مستمر واگذاری پروژه های نیمه تمام یزد تشکیل شود.

به گزارش یزدی نیوزبه نقل از خبرگزاری ایرنا، سی و دومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار،‌ "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و اعضای این شورا در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.‌

استاندار یزد در این نشست بیان کرد: کمیته بررسی وضعیت پروژه های نیمه تمام ‌استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار باید به صورت ماهانه، گزارش عملکرد ارائه کند.
وی درباره برنامه های ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: این ارتباط در استان تاکنون ضعیف و بیشتر حالت شعاری داشته ولی با برنامه های مختلف امروز مشخص شد دانشگاه یزد، دانشگاه علمی – کاربردی و بنیاد نخبگان اراده ای جدی برای تقویت این بخش دارند.
استاندار یزد تأکید کرد: از این رو از بخش خصوصی و صنعت درخواست داریم تا این فرصت پیش آمده را قدر دانسته و برای تقویت ارتباط با دانشگاه تلاش جدی داشته باشند.
طالبی با استقبال از طرح فرصت کاری ارائه شده توسط دانشگاه یزد، تصریح کرد: این طرح فرصتی مناسب برای کارورزی و تمرینی برای دانشجویان است تا بتوانند بعد از تحصیل، با فراگیری آموزشهای لازم، وارد بازار کار شوند.
وی در عین حال به بخش های دانشگاهی توصیه کرد تا موانع و دغدغه های بخش خصوصی را درباره این طرح برطرف کرده و اطلاع رسانی لازم را انجام دهند تا استقبال از این طرح افزایش یابد.
در این جلسه رئیس اتاق بازرگانی یزد گفت: امروز سه دستور کار داریم ولی موضوع مهم و جدیدی که برخی واحدهای تولیدی با آن مواجه شده اند مشکلات بارگیری با کامیونها در شهرک صنعتی است.
"محمدرضا قمی" افزود: کامیونهایی که در واحدهای مستقر در شهرک صنعتی می خواهند بارگیری کنند چنانچه نوبت بار از یزد نداشته باشند، دچار مشکل می شوند.
وی اضافه کرد: این موضوع علاوه بر مشکلات رقابت بخش خصوصی در بارگیری مسائل دیگری نیز به همراه دارد چون برخی واحدها به دلیل بار کم مجبور به استفاده از کامیون های خاص هستند.
‌قمی ادامه داد: مشکل دیگر بحث هزینه هاست و چون عمدتا کرایه بار در یزد نسبت به سایر استانها بالاتر است و برخی کامیونها کمتر هزینه می گیرند برای واحدهای تولیدی به صرفه تر است تا از این کامیونها استفاده کنند.
استاندار یزد در پاسخ به این مشکل‌، ‌گفت: یکی از مواردی که در اعتراضات کامیون داران اعلام شد این بود که تبعیض در تخصیص بار به عنوان یک رانت در برخی واحدهای تولیدی و یا شرکتهای حمل و نقل وجود دارد.
وی افزود: به همین دلیل مقرر شده تا واحدهای تولیدی که قصد حمل بار دارند در سامانه ای که تعریف شده ثبت نام کنند و کامیون مورد نیاز را از این طریق درخواست کنند.
طالبی تأکید کرد: با این حال، پیشنهاد می کنم نمایندگانی از اتاق بازرگانی با حمل و نقل جاده ای، جلسه داشته باشند و نتیجه این جلسه در خصوص رفع مشکل پیش آمده مورد تأیید مسئولان خواهد بود.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..